سیاست

سرپرست ریاست جمهوری: کشور هندوستان زمینه های بیشتر آموزشی را برای جوانان تا سویه های ماستری و دوکتورا مساعد سازد

کابل باختر 10 قوس
ستر جنرال عبدالرشید دوستم ،  سرپرست و معاون اول ریاست جمهوری امروز در با امرسنها سفیر جمهوری هند مقیم کابل دیدار و با ایشان پیرامون مسایل مورد علاقه دو کشور صحبت کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، سرپرست و معاون اول ریاست جمهوری در این ملاقات، جمهوری هند را از کشور های دوست و یکی از کشور های کمک کننده بزرگ به افغانستان در امر باز سازی و نوسازی خوانده از نام خود، دولت و مردم افغانستان از این بابت قدردانی و اظهار سپاس کرد.
سرپرست و معاون اول ریاست جمهوری خاطرنشان کرد که هند در قبال افغانستان همیشه سیاست واقعبینانه و خوبی داشته است.
سرپرست و معاون اول ریاست جمهوری علاوه کرد که هند همه ساله صدها تن از جوانان افغانستان را در عرصه های گوناگون در نهاد ها عالی تحصیلی آن کشور آموزش و تعلیم میدهد و امیدواریم که این کشور دوست زمینه های بیشتر آموزش جوانان ما را تا سویه های ماستری و دوکتورا نیز مساعد سازد.
سرپرست و معاون اول ریاست جمهوری، به حوادث خونین تروریستی اخیر در کابل و ولایات دیگر کشور اشاره کرده یاد آور شد که متاسفانه عوامل فروخته شده یی دراین کار دخیل اند ولی مردم ما باید مطمین باشند که بزودی این عوامل را که می خواهند حکومت ما را ناکام جلوه دهند و وحدت ملی مارا خدشه دار سازند شناسایی و به قانون می سپاریم.
سرپرست و معاون اول ریاست جمهوری افزود که ما در زمنیه مبارزه با تروریست ها تجارب کافی داریم و آن ها باید به خاطر داشته باشند که ما گروه های چندین هزار نفری آن ها را سرکوب کرده و یا دستگیر نموده ایم.
سرپرست و معاون اول ریاست جمهوری اطمینان داد که حملات تروریستی نمی تواند عزم و اراده مردم و کشور ما را در راه دیمکراسی متزلزل سازد. این حملات زودگذر اند و تروریست ها باید بدانند که در نبرد با ما شکست خورده و متواری خواهند شد.
سرپرست و معاون اول ریاست جمهوری به روابط افغانستان با کشور های منطقه اشاره کرده گفت که افغانستان نیازمند آوردن اصلاحاتی در همه سطوح می باشد تا پالیسی هایی را تقویت کند که در تحکیم روابط با کشور های منطقه و جهان سازنده و موثر است.
سرپرست و معاون اول ریاست جمهوری یک بار دیگر به تشکیل کابینه جدید اشاره کرده گفت که همه مساعی ما در جهت ایجاد یک حکومت خوب و پاسخگو به مردم افغانستان متمرکز شده است.
سرپرست و معاون اول ریاست جمهوری سفر های زعامت کشور را به پاکستان، عربستان سعودی، جمهوری چین و نیپال و گفتگو با رئیس جمهوری ترکیه در افغانستان را سازنده تلقی کرده گفت که در همۀ این سفر ها و مذاکرات گفتگو هایی به منظور تقویت صلح و ثبات در افغانستان و منطقه انجام شده است که امیدوار کننده می باشند.
سرپرست و معاون اول ریاست جمهوری از کشورهای دوست افغانستان و ناتو تقاضا کرد تا افغانستان را در راه ایجاد قوای هوایی و دیگر بخشهای ضروری برای نیرو های امنیتی، یاری رسانند تا آنها خود بتوانند از آن ها در مقابله با دشمنان صلح و پیشرفت کشور کار بگیرند.
در این دیدار امرسنها سفیر جمهوری هند مقیم کابل جسارت و شجاعت سرپرست و معاون اول ریاست جمهوری را برای دیدار از یک رخداد انتحاری تمجید کرده گفت که این بار اول است که یک رجال برجسته حکومتی از جریان یک حمله انتحاری دیدن می کند.
امرسنها افزود که کشورش همیشه در کنار دولت و مردم افغانستان قرار داشته و روند آموزش و تعلیم نیرو های امنیتی و دیگر جوانان افغان را در همه سطوح ادامه خواهد داد.
امرسنها بگونۀ مشخص از سرپرست و معاون اول ریاست جمهوری تقاضا کرد تا لیست آنعده جوانانی را که می خواهد در مقاطع لیسانس، ماستری و دوکتورا در پوهنتون های هند تحصیل کنند به وی بسپارند تا در زمینه اجراات لازم صورت گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا