سیاست

رسانه ها: امریکایی ها به ارزش های دموکراسی ده ساله در افغانستان زیاد تاکید نمی کنند

کابل 30 جوزا باختر
برخی از رسانه ها گزارش  داده اند که امریکایی ها حالا براصول و ارزش های دموکراسی که در ده سال گذشته  به افغانستان آمده است، تاکید نمی کنند.
به گزارش آژانس باختر، برخی از رسانه ها از قول وحید مژده که پس ازدیدار با نماینده گان طالبان در دوحه  به کابل بازگشته مطرح ساخته اند که امریکایی ها حالا بر اصول و ارزش های دموکراسی که درده سال گذشته به افغانستان آورده بودند، زیاد تاکید نمیکنند.
این  موضوع از چند جانب قابل دررنگ است، یک اینکه دموکراسی ودیعه نیست که غربی ها به افغانستان آورده باشند، آزادي بیان چیزی نیست که توسط غربی ها به افغانستان آورده شده باشد، بل افغانستان درین زمینه ها به گواهی تاریخ تجربه های فراوان دارد اگربه برگ های سراج الاخبار توجه شود، دریافته میشود که افغانستان درکدام زمان وچه  شرایطی آزادی بیان را تجربه کرده است.
دهه دموکراسی در زمان سلطنت شاه واضح میسازدکه دموکراسی از جانب غرب به افغانستان تحفه آورده نشده است.
به هرصورت ، دموکراسی و آزادی بیان که پس از سالها اختناق و پایان سلطه ای سیاه طالبان نصیب مردم افغانستان شده است، خون بهای صدها فرزند این سرزمین  و جامعه بین المللی میباشد به اين دلایل  هیچ  کشور نمیتواند در یک قمار سیاسی آنچه مردم افغانستان در ده سال گذشته به آن نایل آمده اند همه راببازد، این مردم افغانستان اند که درین باره میتوانند تصمیم گیرند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا