اخبارجهان

سناتوران امریکایی خواهان برخورد جدی بایدن با ایرانی ها شدند

کابل، ۳۰ سرطان، باختر
تام کاتن سناتور امریکایی میگوید جو بایدن با ایرانی ها نشست و برخاست میکند، و تمام کوشش این است تا به ایرانی ها موقع سرکشی را بدهد.
آژانس باختر به نقل از العربیه، سناتورهای جمهوری ‌خواه با انتقاد شدید از جو بایدن، رئیس‌ جمهور ایالات متحده به خاطر آنچه مواضع ضعیف وی در قبال ایران در جریان سفر اخیرش به خاورمیانه دانست، هشدار داد که ایران یک تهدید امنیتی بزرگ برای ایالات متحده و متحدانش است، و دولت بایدن باید با آن برخورد جدی کند.
به گزارش خبرگزاری فاکس نیوز، تد کروز، سناتور تگزاس گفت که استراتیژی سیاست خارجی دولت بایدن غیرقابل درک است، و سفر او به خاورمیانه بدون دستاورد بود. به گفته وی، دولت بایدن به طور سیستماتیک دوستان و متحدان امریکا را می‌ راند و در عین حال با دشمنان امریکا مدارا می‌ کند.
کروز افزود اگر تجاوزگری های ایران کنترول نشود، برای امریکا و متحدانش بد خواهد شد، و تاکید کرد که دولت بایدن به جای تمرکز تمام تلاش ‌هایش روی احیای توافق هسته‌ یی شکست‌ خورده با ایران، باید روابط خود با متحدان امریکا در منطقه را تحکیم بخشد.
تام کاتن، سناتور آرکانزاس نیز به فاکس نیوز گفت که به نظر وی سفر خارجی بایدن شکست خورد و او دست خالی به امریکا برگشت، به این خاطر که دولت وی اولویت‌ خود را معامله با ایران قرار داده است.
به گفته وی، جو بایدن به شرکای ما در منطقه بی ‌توجهی می ‌کند ، و سعی دارد به ایرانی ها موقع دهد تا آنها به سرکشی های خود ادامه بدهند .
سید مصطفی میری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا