سیاستاخبارفرهنگTOP

معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات وفرهنگ با سفیر جاپان دیدار کرد

کابل ۶ حوت باختر
مولوی عتیق الله عزیزی معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ با تکه يوشی کيورومی سفیر جاپان در موزیم ملی به منظور اعمار تعمیر جدید و غنی‌سازی موزیم ملی دیدار کرد.
دراین دیدارمعین فرهنگ و هنروزارت اطلاعات و فرهنگ از همکاری کشور جاپان ابرازسپاس نموده، افزود: کشور جاپان در غنی‌سازی بنیادهای فرهنگی افغانستان همکاری نموده‌است.
همچنان معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ بیان داشت: در موزیم ملی کشور آثاری ادیان مختلف و دوره‌های مختلف محفوظ می‌باشد؛ اما این امکانات برای حفظ و نگهداری آثاری تاریخی کافی نمی‌باشد، وی از سفیر کشور جاپان خواستار اعمار تعمیر برای موزیم، لابراتوار، دیپو‌ها برای نگهداری آثاری تاریخی و اعمار سالون‌ها برای برگزاری نمایشگاه‌ها گردید.
مولوی صبغت الله عابد رئیس موزیم ملی از سفیر کشور جاپان جهت بازدید ازموزیم ملی ابرازسپاس نموده، تأکید کرد که موزیم ملی به همکاری کشور جاپان ضرورت دارد تا اینکه موزیم ملی مجهز گردد.
همچنان سفیر جاپان گفت: ارزش‌های فرهنگی افغانستان نه تنها برای افغانستان بلکه برای جهان مهم می‌باشد و هدف بازدید‌اش از موزیم ملی ارزیابی آن بوده‌ است.
وی افزود: ما برای نگهداری آثاری تاریخی افغانستان عملاً فعالیت را آغاز نموده‌ایم و در آینده نزدیک متخصصان و باستان شناسان جاپان به افغانستان حضور خواهند یافت
سفیر جاپان بعد از دیدار با معین فرهنگ و هنر و رئیس موزیم ملی از بخش‌های مختلف موزیم ملی بازدید نموده وابرازخرسندی نمود که در موزیم ملی آثاری تاریخی ادیان مختلف موجود بوده و از آن نگهداری صورت گرفته‌است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا