سیاست

رئیس‌جمهورغنی: انتخابات ریاست کمیتۀ ملی المپیک کشور، در مطابقت به طرزالعمل‌های پذیرفته‌شده، برگزار گردد

کابل 28 عقرب باختر
محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان، عصر دیروز با هیئت شورای المپیک آسیا تحت ریاست حسین المسلم در ارگ دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار که داکتر حفیظ الله ولی رحیمی رئیس عمومی تربیت بدنی و ورزش و همچنان جنرال ظاهر اغبر نیز حضور داشتند، ابتدا رئیس‌جمهور کشور به هیئت متذکره خوش‌آمدید گفت و دوجانب در خصوص همکاری‌ها، رشد و انکشاف ورزش افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.
حسین المسلم رئیس هیئت شورای المپیک آسیا از حمایت رئیس‌جمهور کشور نسبت به رشد و تقویت ورزش افغانستان قدردانی نمود.
رئیس‌جمهور غنی گفت که انتخابات ریاست کمیتۀ ملی المپیک افغانستان برگزار می‌شود و از این‌هیئت خواست تا براساس قوانین و طرزالعمل‌های پذیرفته‌شده، در این‌راستا همکاری نماید. وی تأکید کرد که انتخابات فدراسیون‌ها در ولایات نیز برحسب مقرره‌های المپیک دایر گردد.
رئیس‌جمهورغنی تصریح‌کرد که حکومت آمادۀ هرنوع همکاری و ایجاد تسهیلات لوژستیکی و سیاسی می‌باشد تا انتخابات کمیتۀ ملی المپیک و همچنان نمایندگی‌های ولایات کشور به‌گونۀ شفاف و دور از مداخله، برگزار گردد.
رئیس هیئت شورای المپیک آسیا گفت که ما آماده هستیم تا در برگزاری انتخابات شفاف مطابق قوانین، کمیتۀ ملی المپیک افغانستان را همکاری کنیم. وی افزود که کمیتۀ المپیک آسیایی طی سه‌ماه، تدارک لازم را در همکاری با بخش ورزش افغانستان جهت برگزاری انتخابات ریاست کمیتۀ ملی المپیک، روی‌دست می‌گیرد و آنرا تطبیق خواهد کرد.
حسین المسلم گفت که شورای المپیک آسیایی، زمینۀ‌ حضور ورزش‌کاران افغان را نیز در مسابقات آسیایی جاکارتا که در ماه اگست سال آینده میلادی برگزار می‌گردد، فراهم خواهد ساخت.
رئیس‌جمهور کشور ضمن ستایش از همکاری‌های شورای المپیک آسیایی، گفت که پس از انتخابات ریاست کمیتۀ ملی المپیک افغانستان، حکومت پلان کوتاه‌مدت، وسط‌ مدت و طولانی‌مدت رشد و انکشاف ورزش کشور را روی‌دست خواهد گرفت و جهت تطبیق آن، کار خواهد کرد. ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا