سیاست

معین وزارت امور خارجه با رییس کمیته پالیسی توسعه پارلمان اتریش دیدار کرد

کابل باختر 21 عقرب
عادله راز، معین همکاری های اقتصادی وزارت امور خارجه، کشور دیروزبا پترا بایر، رییس کمیته پالیسی توسعه در مقر پارلمان اتریش دیدار کرد.
به اساس معلومات دفترسخنگوی وزارت امور خارجه به آژانس باختر، در این دیدار معین همکاری های اقتصادی وزارت امور خارجه، از پیشرفت ها و دستآورد های دولت افغانستان طی پانزده سال گذشته بخصوص در عرصه تعلیم و تربیه، صحت، رشد و تقویت زنان افغان و حضور جامعه مدنی فعال یاد آوری نموده از کمک و حمایت جامعه بین المللی بخصوص دولت اتریش در بازسازی و تقویت صلح و ثبات در چهارچوب آیساف و ادامه همکاری ها و تعهد آن کشور در کنفرانس بروکسل، ابراز سپاس و قدردانی نمود.
همچنان معین همکاری های اقتصادی وزارت امور خارجه از چالش های مشترک ملی و بین المللی فراروی دولت افغانستان یادآوری نموده از اراده سیاسی و قاطع دولت وحدت ملی در راستای خودکفایی، توسعه اقتصادی، توانمندسازی و سهمگیری بیشتر زنان افغان در امور سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تذکر بعمل آورد. تصویب برنامه عمل زنان۱۳۲۵، برنامه اولویت توانمندسازی اقتصادی زنان و افزایش تقرر وزرا و سفرای زن را از نمونه های بارز این تلاش ها طی دو سال اخیر خواند. خانم راز همچنان خواستار حمایت بیشتر زنان افغان در عرصه های سرمایه گذاری، بلند بردن ظرفیت خانم های افغان از طریق اعطای بورسیه ها و برنامه های آموزشی کوتاه مدت و طویل المدت گردید.
در مقابل پترا بایر در رابطه با چگونگی تطبیق برنامه عمل زنان طالب معلومات گردیده اظهار داشت که موصوف با برخی از مؤسسات غیردولتی که در افغانستان فعالیت دارند، در تماس بوده و نیز پیشنهادات و مسایل مطروحه را با نهادهای مربوطه دولت اطریش مطرح خواهد نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا