سیاست

رئیس اجرائیه با کریستین ینسن وزیر امور خارجه دانمارک دیدن کرد

کابل باختر 24 سرطان
داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور بعد از ظهر امروز در دفترکارش در قصر سپیدار با کریستین ینسن وزیر امور خارجه دنمارک و هیئت همراهش دیدار و گفتگو نمود.
به اساس معلومات دفتر سخنگوی ریاست اجرائیه به آژانس باختر، در این دیدار رئیس اجرائیه کشور تشریف آوری وزیر امورخارجه دنمارک و هیئت همراهش را به کابل خیر مقدم گفت و از کمک‌ها و حضور این کشور در افغانستان در کنار جامعه جهانی سپاسگزاری کرد.
رئيس اجرائیه کشور همچنان از نقش سازنده و تعهد دنمارک در نشست وارسا و تاثیرات این تعهد برای صلح و ثبات در افغانستان قدردانی نمود. رئيس اجرائیه کشور در ادامه صحبت‌هایش جنگ علیه تروریزم را دفاع از ارزش‌های مشترک انسانی دانست و گفت که کشور دنمارک نیز در کنار دیگر متحدان افغانستان در این مبارزه حضور داشته است.
وزیرخارجه دنمارک با سپاسگزاری از رئيس اجرائیه کشور گفت خرسند است که برای بار نخست به افغانستان آمده است و از نزدیک تغییرات و تحولات مثبت در این کشور را مشاهده می‌کند. ینسن از تحولات مثبت٬ اصلاحات و نحوه کار و فعالیت حکومت وحدت ملی ابراز خرسندی نمود و علاوه کرد که کشورش به کمک‌های خویش برای افغانستان به استقرارصلح و ثبات ادامه می‌دهد.
در این نشست هردو طرف در باره آمادگی‌های افغانستان و جامعه جهانی و تعهدات و کمک‌های مشترک در کنفرانس بروکسل نیز صحبت کردند. رئيس اجرائيه کشور اولویت‌های افغانستان در این نشست را برشمرد و وزیرخارجه دنمارک وعده سپرد که کشورش در این نشست از طرح‌ها و برنامه‌های افغانستان حمایت می‌کند.
در این نشست آخرین تحولات نظامی-سیاسی٬‌ اصلاحات نظام انتخاباتی٬ برگزاری انتخابات٬ مبارزه با فساد٬ روابط منطقه‌ای افغانستان و ادامه همکاری‌ها میان دو کشور در حوزه‌هایی که دنمارک از تجربه طولانی برخوردار است مورد بحث و تبادل نظرقرارگرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا