اخباراقتصاد

۲۵۵ میلیون افغانی قرضه زراعتی منظور شد

کابل/19 جوزا/باختر

در جلسه شورای عالی صندوق انکشاف زراعت که به ریاست انوارالحق احدی وزیر زراعت برگزار شد ۲۵۵ میلیون افغانی قرضه زراعتی منظور شد.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر، در این جلسه داکتر ایمل آرمان، رییس هیئت عامل صندوق انکشاف زراعت، در مورد اهداف تعیین شده، دستاورد‌ها و پیش‌رفت‌های اخیر صندوق در خصوص اعطای قروض به تجارت‌های زراعتی، جمع‌آوری قروض صعب‌الحصول، تعداد دهقانان مستفید شده و سایر امور محوله به اعضای شورا معلومات داد.

همچنان دسته تخنیکی صندوق انکشاف زراعت دو درخواست قرضه را به شورای عالی پیش‌کش کرد و در مورد فعالیت‌های متقاضیان قرضه به اعضای شورا معلومات دادند. پیشنهادهای قرضۀ تأیید شده مربوط دو شرکت فعال در عرصه زراعت می‌شود‌. یکی از این شرکت‌ها، شرکت صنایع غذایی است که از این پول برای خرید گندم از دهقانان محلی و رفع ضروریاتش استفاده می کنند.

شرکت دومی دریافت‌کنندۀ قرضه، یک شرکت تولیدی کارتن است که قرار است از این پول برای خرید ماشین‌های چاپ کارتن و ارتقای کیفیت محصولاتش استفاده ‌کند.

صندوق انکشاف زراعت یک نهاد مالی دولتی غیر‌بانکی است که به رهبری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری فعالیت می‌کند.

ارائه خدمات قرضه‌‌دهی به دهقانان و متشبثان زراعتی از طریق میانجی‌های مالی و قرضه‌‌دهی مستقیم در جهت رشد و بهبود زراعت افغانستان، از کارهای عمدۀ این صندوق به شمار می‌‌رود. ‎این صندوق تاکنون ۱٣.٤ میلیارد افغانی قرضه را منظورکرده است  و مبلغ بیش‌تر از ١٠.٧ میلیارد افغانی را به تجارت‌های زراعتی، کوپراتیف‌ها و انجمن‌های زراعتی و مالداری، میانجی‌های مالی، فارم‌های مالداری، ماهی‌پروری، مرغداری، پروسس‌کنندگان و صادرکنند‌گان میوۀ تازه و خشک، فابریکه‌های تولید آرد، شرکت‌های تولیدی تجهیزات زراعتی، فروشندگان و واردکنندگان کود کیمیا یی و سایر متشبثان عرصه زراعت توزیع کرده است. از این خدمات، بیش از ٥٦ هزار دهقان در ۳۲ ولایت به‌صورت مستقیم مستفید شده‌‌اند.

نازیلا عزیزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا