سیاست

محمد کریم خلیلی: دولت و مردم چین را دوست و همکار نزدیک مردم و دولت افغانستان خواند

كابل باختر 13 اسد

سفیر جمهوری خلق چین مقیم کابل امروز با محمد کریم خلیلی معاون رئیس جمهور ملاقات تودیعی نمود.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتي رياست جمهوري به آژانس باختر ، در این دیدار ژوفی هونگ سفیر جمهوری خلق چین در کابل روابط دو کشور را دوستانه عنوان نموده و از روابط گسترده و پایدار روابط چین و افغانستان اظهار خرسندی نمود. وی تصریح نمود دو کشور از قابلیت های خوبی برای گسترش هرچه بیشتر همکاریها و روابط در زمینه­های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی برخوردار می باشند.

آقای ژوفی هونگ تصریح نمود که دولت متبوعش طی سالیان گذشته در عرصه بازسازی و توسعه به افغانستان کمک نموده و این کمکها در آینده نیز ادامه خواهد یافت. وی همچنین اضافه نمود که تامین صلح و ثبات در افغانستان به نفع همه کشورهای منطقه و ازجمله چین به عنوان همسایه افغانستان می باشد و این کشور از تامین ثبات و امنیت  و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش رو حمایت می­کند.

در این دیدار همچنین از محمد کریم خلیلی معاون رئیس جمهور از سفیر جمهوری خلق چین جهت تلاش برای گسترش و تحکیم روابط دو کشور در عرصه­های مختلف ابراز قدردانی نمود. معاون رئیس جمهور نیز دولت و مردم چین را دوست و همکار نزدیک مردم و دولت افغانستان در زمینه­های مختلف یاد نمود.

 وی تصریح نمود که عزم و اراده دولت و مردم افغانستان در جهت گسترش و حفظ روابط دوستانه دوکشور همچنان ادامه خواهد یافت.معاون رئیس جمهور نیز گسترش روابط دو کشور را به سود دو کشور عنوان نمود و اظهار امیدواری نمود که تجربیات اقتصادی چین بزرگ به عنوان همسایه افغانستان؛ بتواند افغانستان را در این عرصه کمک نماید.

وی همچین اظهار داشت که عزم و اراده دولت و مردم افغانستان در جهت برگزاری انتخابات آزاد و شفاف و عادلانه قاطع و جدی است. و انتظار مردم و دولت افغانستان از کشورهای دوست و همکار این می باشد که افغانستان را در این زمینه کمک و یاری نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا