جهان

همزمان با ایام مبارک ماه رمضان/ خیمه بین المللی رمضان درمسکو برپا شد

منابع خبری بین المللی /28 جوزا باختر
خیمه بین المللی رمضان مسکو برای دهمین سال متوالی با حضور شخصیت های مسلمان روسیه، رهبران ادیان مختلف ومقامات رسمی این کشورآغاز بکار کرد.
مراسم افتتاح خیمه رمضان شامگاه چهارشنبه برگزار شد و در آن مقام ها و شخصیت های سیاسی روس و سفرای کشورهای اسلامی و شخصیت های مذهبی اسلامی، مسیحی و یهودی وشماری از ساکنان مسکو شرکت داشتند.
این مراسم با قرائت آیاتی از کلام الله مجید برگزار شد وسپس چند نفراز شخصیت های اسلامی شرکت کننده به تشریح برکات ماه مبارک رمضان برای مومنان پرداختند.
ˈ'الدار علاء الدین اف'ˈ مفتی شهر مسکو ازجمله سخنرانان بود که مومنان را به تطهیر نفس و پاکیزگی وجود خود از آلایش های دنیوی در ایام ماه رمضان دعوت کرد.
وی همچنین گفت که مسلمانان باید در خوش اخلاقی و به ویژه نیکوکاری الگو باشند و بهترین زمان برای این امر مهم ماه مبارک رمضان است.
ˈخیمه رمضانˈ از سال 2006 هر ساله در مسکو برگزار می شود، و این این را شورای مفتی های روسیه با کمک شهرداری مسکو در محوطه مسجد ˈمینسکایاˈ برپا کرده است.
برنامه خیمه رمضان به صورت چیده شده است که هر روز این آیین با حمایت مالی یکی از کشورهای اسلامی اجرا می شود و در آن روز تا حد امکان با خوراکی ها و شیرینی های ویژه آن کشور در افطار از روزه داران پذیرایی می شود.
علاوه بر آن، در آن روز موسیقی و سرودهای ملی کشور پذیرا کننده پخش و تصاویری ویدئویی از آن کشور و دیدنی ها و جاذبه های گردشگری اش پخش می شود.
برای نخستین بار در 10 سال برپایی خیمه رمضان مسکو، امسال روز جمهوری خودمختار کریمه ، روز مسلمانان هند و روز کولی های مسلمان برگزار می شود.
روزانه بطور میانگین حدود 700 نفر در آیین خیمه رمضان شرکت و در مورد موضوعات دینی و فلسفی بحث و تبادل نظر می کنند.
علاوه بر آن از غیر مسلمانان نیز به منظور شرکت در این آیین و حضور در سفره افطار دعوت می‏شود و این امر با هدف آشنایی غیر مسلمانان با فرهنگ اسلامی و دین اسلام انجام می گیرد.ختم/ خلیل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا