سیاست

معاون سخنگوی ریاست جمهوری : قانون اساسی معیاد گفتگوهای صلح است

کابل باختر/ 19/ دلو
معاون سخنگوی ریاست جمهوری میگوید که تلاش ها برای گفتگو های صلح و آوردن صلح پایدار درسال 2016 میلادی به شدت ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر ، سید ظفر معاون سخنگوی ریاست جمهوری که امروز دریک نشست خبری سخن میگفت افزودکه رییس جمهوری افغانستان شخصاً روند صلح افغانستان را مرحله به مرحله تعقیب میکنند و محتاطانه تلاش داردتا یک صلح پایدار و دایمی درکشور بوجود آید یعنی صلحی را میخواهم که درآن مردم خود را راحت ببیند .
هاشمی تصریح کرد که دور چهارم نشست چهارجانبه میان کابل ، اسلام آباد ، واشنگتن و چین تاچند روز درکابل برگزار خواهد شد که در آن کوشش میشود تا روند ابتدائی گفتگوهای صلح افغانستان مشخص گردد .
به گفته وی آنانیکه صلح میخواهد موقف دولت دربرابر شان روشن است که مطابق قانون اساسی کشور وادار به گفتگو های صلح شوند تا یک صلح پایدار و دایمی درکشور بوجود آید اما آنانیکه به جنگ متوسل میشوند نیز موقف ما دربرابر شان روشن است.
این درحالیست که تلاش ها برای آوردن صلح پایدار درسال 2016 ازسوی حکومت افغانستان به شدت ادامه دارد و امیدواری های را نیز بوجود آورده است اما برخی از مقامات ارشد امریکایی بخصوص نظامیان آنکشور و برخی کشورهای ناتو سال 2016 را بحرانی گفته اند.
به گفته آنان درصورتیکه نیروهای بین المللی درافغانستان کاهش یابد ونهادهای امنیتی افغانستان تمویل وتجهیز نشوند این کشور با چالش های امنیتی وتهدیدات گروه های دهشت افگن مواجه خواهد شد.
اما سید ظفر هاشمی معاون سخنگوی ریاست جمهوری سال 2016 را سال تلاش برای آوردن صلح پدیدار درکشور توصیف کرد.
اودرنشست خبری گفت همانطوریکه برخی کارشناسان دررابطه به سال 2014 کشور پیش بینی نادرست داشتند ، سال 2016 فضا بهتری خواهد داشت .
هاشمی تاکید کرد که سال 2015 میلادی واقعاً سالی بود که با تهدیدات امنیتی روبرو بودیم اما آماده گی ها برای دفاع از کشور دربرابر حملات دشمن ، ازقبل گرفته شده بود ونهادهای امنیتی کشور توانایی های شان را درمقابل تهاجم گروه های دهشت افگن برای جهانیان ثابت ساختند و این کشوررا از بحران وتهدیدات امنیتی نجات دادند.
اوگفت که به همین لحاظ سال 2015 را سال بقا برای افغانستان ومردم افغانستان نام میگذاریم .
معاون سخنگوی ریاست جمهوری یکبار دیگر تاکید کرد که سال 2016 درحالیکه نهادهای امنیتی ما درحال حاضر در بیش از ده جبهه با مخالفان مسلح درگیر جنگ اند و از اراضی کشورشان دفاع میکنند ، سال پردست آورد صلح پایدار برای مردم افغانستان خواهد بود. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا