فرهنگ

حسینه صافی : هرفرد کشور درحفاظت و نگهداری آثارتاریخی ، مسوولیت دارد

کابل باختر5 سرطان
درحضورداشت حسینه صافی سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ امروز یک اثر تاریخی ازسوی نماینده ریاست عمومی امنیت ملی،  به رییس موزیم ملی تسلیم داده شد .
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، این اثرتاریخی از سوی موظفان ریاست عمومی امنیت ملی از تخار به دست آمده است .
درمراسم تسلیم دهی این اثر ، محمد فهیم رحیمی رییس موزیم ملی گفت که این اثر تاریخی یک سنگ بیضه یی  شکل می باشد که حدود یک متر طول دارد و ممکن عصای سلطنتی بوده باشد و یا هم وسیله یی که برای خرد کردن حبوبات استفاده می شد.
اوفزود که این اثربه مطالعه بیشتر نیاز دارد تا پیشینه تاریخی آن معین شود و اما احتمال دارد که مربوط به دورۀ برونز  باشد و حدود 5 هزار سال قدمت تاریخی داشته باشد .
حسینه صافی ازمنسوبان امنیتی کشوربه ویژه ریاست عمومی امنیت ملی که در برگردانیدن آثارتاریخی با وزارت اطلاعات وفرهنگ همیشه همکاری کرده اند ، قدردانی و تشکر کرد .
همچنان سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ گفت که  آثارتاریخی و میراث های فرهنگی کشور سرمایه گرانبهای ملی می باشد وهرفرد کشور درهرموقفی که باشد ، درحفاظت و نگهداری این داشته های تاریخی ، مسوولیت دارد .
این اثرتاریخی درحضورداشت سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ ازسوی نماینده ریاست عمومی امنیت ملی ، به خاطر نگهداری درموزیم ملی ، به رییس موزیم ملی تسلیم داده شد .  احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا