سیاست

شورای عالی ستره محکمه جلسه کرد

کابل۲۴ سرطان باختر
شورای عالی ستره محکمه امروز به ریاست قانونپوه سید یوسف حلیم رییس ستره محکمه تشکیل جلسه داد .
به اساس معلومات یاست نشرات ستره محکمه به آّژانس باختر: شورا نخست گزارش ریاست تعلیمات قضایی پیرامون آماد گی ها به خاطر امتحان کانکور ستاژ قضایی  را که قرار است به تاریخ 28 سرطان به همکاری اداره ملی کانکور امتحانات اخذ شود ، استماع کرد . بر اساس گزارش ارائه شد متقاضیان به گونه حضوری و بااستفاده از سهولت انلاین ثبت نام می شوند و چگونگی اخذ امتحان و اعلان نتایج آنان با حضور ناظران قوه قضائیه و سایر نهاد ها به شمول جامعه مدنی صورت می گیرد ، شورا  به منظور تفکیک ، تشخیص و شناسایی شاملان کانکور در صحنه امتحان وقبل ازامتحان و تامین شفافیت بیشر،  درمورد اتخاذ تدلابیر لازم به امریت عمومی اداری قوه قضائیه هد ایت لازم صادرکرد .
بعد راجع به استهدائیه د افغانستان بانک مبنی بر اینکه ظرفیت و توانایی کافی برای تحت قیمومیت قراردادن ملکیت های غیرمنقول متنازع فیه را ندارد و نیز به هدف ایجاد رویه واحد در زمینه ،  با لغو دو مصوبه موخرالتاریخ و تاکید بر تطبیق دو مصوبه قبلی شورای عالی ،  تصمیم  لازم اتخاذ کرد .
به دنبال آن شش تقاضا یتجدید نظر مدنی میان اشخاص مورد رسید گی قرارگرفته ، ازجمله  سه تقاضا بنابر وجود شایبه حقوق عامه درمدعا بها ، درپرتو شرایط مندرج حکم ماده 482 قانون اصول محاکمات مدنی لغووهدایت داده شد تا موضوع رسماً به ریاست عمومی قضایای دولت ارجاع شود .
در ادامه جلسه یکعده از تقاضا های تبدیلی محکمه در قضایای مدنی و جزایی و ارتقای درجه کادر قضایی قضات مورد غور قرارگرفت و همچنان بر اساس تقاضای اداره لوی څارنوالی صلاحیت رسیده گی به 65 دوسیه جزایی به محاکم استیناف ولایت های دایکندی ،پکتیکا ، نورستان ، خوست و قندهار تفویض شد. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا