اخبارTOPجامعه

ایجاد کمیته فرهنگی و امنیتی در هرات

هرات 7 حمل باختر
همزمان با ایجاد کمیسیون فرهنگی و امنیتی در کشور، کمیته امنیتی و فرهنگی در هرات نیز آغاز به فعالیت کرد.
نشست این کمیته فرهنگی امروز با حضور داشت روسای امر به معروف و نهی از منکر، حج و اوقاف، شاروالی، اطلاعات و فرهنگ هرات و شماری از بزرگان و متنفذین قوم اهل تشیع برگزار شد.
شیخ عزیز الرحمان المهاجر رئیس امر به معروف و نهی از منکر هرات می‌گوید که قوم پرستی و تعصب از رسوم زمان جهالت است و در نظام امارت اسلامی وجود ندارد.
رییس امر به معروف و نهی از منکر هرات همچنان گفت:هدف امارت اسلامی وحدت و فرمان خداوند متعال است که باید در جامعه به وجود بیاید.
مولوی احمد الله متقی رییس اطلاعات و فرهنگ هرات در این جلسه گفت: تامین امنیت برای تمامی شهروندان اعم از اقوام و قبایل مختلف حق مسلم شان است که امارت اسلامی ایجاد می‌کند.
مولوی متقی می‌گوید که اتفاق و اتحاد خواست شهروندان و مسوولان در کشور می‌باشد.
در ادامه بزرگان و متنفذین قوم اهل تشیع از همکاری و تلاش نیروهای امنیتی برای تامین امنیت اظهار سپاس کرده گفتند: وحدت و اتحاد بین اقوام کشور مشت محکمی بر دهان فرصت طلبان و استفاده جویان است.
کمیته فرهنگی در هرات متشکل از مسو‌ولان امر به معروف و نهی از منکر، اطلاعات و فرهنگ، حج اوقاف ‌و شاروالی است که روی تقویت فرهنگی، ایجاد وحدت، رسیدگی به مشکلات مردم و هماهنگی در برگزاری برنامه‌های اجتماعی می پردازند.
همچنان در این جلسه تاکید شد که در برگزاری هر مراسم از‌ اقوام اهل تشیع به خاطر تامین امنیت بهتر با کمیته فرهنگی هماهنگی صورت گیرد و مراسم شان در جای تعیین شده برگزار شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا