سیاستاخبارفرهنگ

نمایشگاه عکاسی، عکاسان افغانستان و ایران در هرات برگزار شد

هرات / 8حمل / باختر
اتحادیه عکاسان افغانستان و ایران در هرات نمایشگاه مشترک عکاسی را تحت نام “بوی جوی مولیان” برگزار کرد.
گفته می شود که دراین نمایشگاه، چهل ونه عکس عکاسان افغانستان وایران به نمایش گذاشته شده است.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، درمحفلی که به همین منظور با اشتراک شماری از مسوولان هرات، سرقنسول ایران در هرات، استادان پوهنتون و ده ها تن از هنرمندان و فرهنگیان برگزار شد، مولانا نعیم الحق حقانی رییس اطلاعات و فرهنگ هرات از برگزاری همچون نمایشگاه ها استقبال کرد و گفت که هرات آمادۀ هر نوع همکاری در بخش فرهنگی با کشور همسایۀ خود “ایران” است.
حقانی افزود که اکنون فضای امن در کشور حاکم است و از تمامی هنرمندان و عکاسان ایرانی خواست تا در هرات بیایند و آثار هنری شانرا به نمایش بگذارند.
از سوی هم محمد صدیقی فر، سرقنسول ایران این نمایشگاه را یک هدف موثر در ارتباط با دو کشور عنوان کرد وگفت که نسبت به گذشته ها اکنون ایجاد فضای کارهای فرهنگی در بین افغانستان و ایران بیشتر شده است.
وی افزود که ما هیچ نوع محدودیت در عرصه روابط توسعۀ کارهای فرهنگی در هرات نداریم.
صدیقی فر گفت که در حال حاضرهم زمان با برگزاری نمایشگاه عکاسی در هرات یک نمایشگاه در مشهد ایران نیز برگزار شده است که در آن صنایع دستی افغانان به مناسبت سال نو به نمایش گذاشته شده است.
گفتنی است که استادان و فرهنگیان نیز از برگزاری این نمایشگاه ابراز خوشی کردند و تاکید دارند که همچو نمایشگاه ها باعث تقویت کار تولیدی وفرهنگی هنرمندان می شود و خواهان افزایش برگزاری همچو نمایشگاه ها شدند.
این نماشگاه برای پنج روز در سالون علامه صلاح الدین سلجوقی به روی بازدید کنندگان باز است.
محفوظ حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا