امنیت

متهم شدن دو عضو ولسی جرگه به فعالیت های فرا قانونی

کابل/ ۱۷جوزا / باختر
نهاد های عدلی دو عضو ولسی جرگه را به فعالیت های غیر قانونی متهم کرده است، رییس مجلس از این دو خواسته است که مشکل شان را حل کنند.
به گزارش آژانس باختر؛ میر رحمان رحمانی رییس ولسی جرگه امروز در نشست عمومی آن مجلس بیان داشت که تاکنون ده ها نامه رسمی در مورد شاهپور حسن زوی نمایندۀ لوگر و یک نامه هم در مورد احمد ضیا یفتلی نمایندۀ بدخشان ۤبه آن مجلس رسیده است که در آن این دو متهم به داشتن افراد مسلح غیر مسوول، زور گویی و انتقال غیر قانونی پول به خارج از کشور شده اند.
میررحمان رحمانی؛ رییس ولسی جرگه در جلسه عمومی امروز آن مجلس گفت: «به ارتباط کارهای فراقانونی چند تن از وکلای انگشت‌شمار، خانۀ ملت مورد اتهام و انتقاد قرار می‌گیرد.»
رییس مجلس افزود که ده‌ها نامه رسمی از سوی څارنوالی در رابطه با کارهای غیر قانونی شاه‌پور حسن‌زوی؛ نماینده مردم لوگر و یک نامه در مورد احمدضیا یفتلی؛ نماینده مردم بدخشان به مجلس فرستاده شده‌است تا این نمایندگان حاضر به پاسخگویی شوند.
رحمانی گفت: تنها در مورد شاه‌پور حسن‌زوی ده‌ها مکتوب رسمی به مجلس فرستاده شده است و گفته شده‌است که این عضو مجلس متهم به زورگویی، انتقال غیرقانونی پول و داشتن افراد مسلح غیرمسوول است.
او گفت یک نامه در مورد احمدضیا یفتلی رسیده است؛ اما مشخص نکرد که این عضو مجلس به چه مواردی متهم است.
مگر زمانی که او رییس صحیه اردو بود در مورد سو استفاده از خریداری ادویه برای آن اداره حرف های وجود داشت.
رحمانی گفت:این مکاتیب را در اختیار نمایندگان قرار می‌دهد تا با چشمان خود ببینند و حسن‌زوی را وادار کنند که مشکلش را با څارنوالی حل کند.
شاه‌پور حسن‌زوی در واکنش به این ادعا گفته است که اگر اتهام‌های وارد شده بر او ثابت شود، از سمت‌اش استعفا می‌دهد واگر ثابت‌ نشد او در صفحات اجتماعی اقدام‌های فراقانونی رییس مجلس نمایندگان را فاش خواهد کرد و سو استفاده از موقف و زور گویی، اتهام هایی است که بر شماری زیادی از اعضای دو مجلس شورای ملی وارد است مگر کمتر به چنین اتهام ها رسیدگی شده است . صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا