جهان

چین به امریکا بابت فروش تسلیحات نظامی به تایوان هشدار داد

بیجنگ – ایرنا –باختر22حوت
بیجنگ  یک بار دیگر با اعتراض به انتشار اخبار مربوط به فروش تسلیحات نظامی امریکا به تایوان تاکید کرد که این جزیره بخشی از خاک چین است و واشنگتن حق معاملات تسلیحاتی با آن را ندارد.
به گزارش ازانس باختر به نقل از منابع خارجی ، امریکا بر اساس معاهده ارتباطات با تایوان در سال 1972 میلادی، تاکنون بزرگترین فروشنده تسلیحات به این جزیره بوده و هرگز به انتقادها و مخالفت های چین وقعی ننهاده است.
«هونگ لی» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در سخنانی گفت که  ما قویا مخالف فروش تسلیحات نظامی به تایوان هستیم و این موضوع بارها و به صراحت اعلام شده و در این موضع هیچ تغییری نیز حاصل نشده است.
چین به شدت نگران است که با روی کار آمدن حزب دمکراتیک ترقیخواه که اساسنامه کاری استقلال طلبانه ای در تایوان دارد در کنار فروش های تسلیحاتی جدید امریکا به این منطقه، جنبش استقلال تایوان از چین پا بگیرد.
موضوع تایوان از زمان پیروزی انقلاب چین در سال 1949 میلادی به دلیل حمایتهای امریکا از حکومت این جزیره، همواره از چالش های جدی در روابط دو قدرت مهم جهانی یعنی چین و امریکا بوده است.
«هونگ لی» تاکید کرد: ما قراردادها و بیانیه هایی با امریکا امضا کرده ایم. یکی از آنها سندی است که در سال 1982 میلادی بین دو کشور منعقد شده که بر اساس آن امریکا باید بتدریج فروش سلاح به تایوان را کاهش داده و نهایتا متوقف کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا