جامعه

بسته شدن مرز های مقدونیه به روی پناهجویان افغان

/فرانس پرس/باختر/3 حوت
پناهجویان افغان دیگر نمی‌توانند پس از رسیدن به یونان از راه مقدونیه خود را به اروپای غربی برسانند. مقدونیه مرزهای خود را به روی این پناهجویان بسته و اکنون تنها پناهجویان سوریه و عراق حق عبور از این کشور را دارند.
خبرگزاری فرانسه به نقل از پولیس یونان گزارش داد که مقدونیه مرزهای خود را برای عبور پناهجویان افغان مسدود کرده است.
نهادهای یونان دیروز اطلاع یافتند که پناهجویان افغان حق عبور از یونان به مقدونیه را ندارند. گفته می‌شود که مقامات مقدونیه دلیل این امر را بستن مرزهای صربستان به سوی پناهجویان افغان ذکر کرده‌اند.
یک مقام پولیس یونان در این باره گفت که مقدونیه اکنون تنها به پناهجویان سوریه و عراق اجازه عبور از کشورش را می‌دهد. خبرنگار اشپیگل آنلاین از مقدونیه گزارش داده است که حدود چهارهزار نفر دیروز در مرز مقدونیه منتظر ورود به این کشور بودند و حدود ۶۰۰ نفر از این پناهجویان شهروندان افغان هستند.
مقامات دولتی یونان اعلام کرده‌اند که این خبر را به طور غیرمستقیم دریافت کرده‌اند و مخالف هرگونه "اقدامات یک‌جانبه" علیه پناهجویان هستند.
یک مقام دولتی یونان در این باره گفت که با بسته شدن مرزهای مقدونیه دیگر پناهجویان افغان از جزایر این کشور به نزدیکی مرزها منتقل نمی‌شوند. دولت یونان به این ترتیب می‌خواهد از تجمع شهروندان افغان در مرز این کشور با مقدونیه جلوگیری کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا