تکنالوژی

گوگل لباس های هوشمند میسازد.

گوگل با به کار انداختن پروژه جکوارد (Jacquard) میل تولید لباس های هوشمند را به سر دارد.

کنترول کردن مبایل های هوشمند توسط تکمه آستین یک کارغیر باور کردنی هست، ولی اگر این یکی از پلان های ادارهATAP  گوگل باشد پس باید منتظر همچون امکانات در آینده نزدیک باشیم.
گوگل اعلام کرده هست که با همکاری لوی اشتراوس یکی از شرکت های مشهور پتلون سازی امریکایی بالای لباس های هوشمند کار میکنند. آنها گفتند که هردو شرکت نظر دارد تا بالای پارچه های بافته شده کارکنند که قابلیت کنترول لمسی (touch Screen) را داشته باشند.
گوگل این پروژه را در کانفرانس توسعه دهندگان گوگل که سالانه در سنفرانسسکو تجلیل میشود به  جکوارد (Jacquard) مسمی کرده اعلام کرد که شرکت پتلون سازی لوی اشتراوس اولین شریک آنها در این پروژه است
ایوان پیوپریو یکی از مدیران اداره ATAP گوگل در مورد این چنین میگوید: گوگل همچنین مشغول کار روی اکوسیستم تازه ای از اپلیکیشن ها و سرویس هاست که به شما امکان می دهند صرفا با اشاره کردن، کشیدن انگشت و لمس لباس های خود با تلفن هوشمند و دیگر گجت هایتان کار کنید.
وی ادامه می دهد، پس از آنکه  موبایلتان را در داخل جیب خود می گذارید، لباس شما هوشمند می شود و تنها مشکل این خواهد بود که این دو نمی توانند با هم صحبت کنند و در واقع هیچ ارتباطی میان آنها وجود ندارد.
اما با عملیاتی شدن پروژه مذکور به نوعی می توان یک مدار بسته را میان لباس و موبایل ایجاد کرد. او با گفتن این جمله شروع به ایده پردازی و صحبت از احتمالات آینده می کند: تصور کنید که قصد رفتن به جایی را دارید و پس از آنکه لباس هایتان را پوشیدید موبایلتان با یک شرکت ترانسپورتی تماس بگیرد و یک تکسی برای شما بخواهد. یا اینکه به محض پوشیدن کفش های ورزشی تان، موبایل شما از این مسئله باخبر شده و فعالیت هایتان را مورد نظارت قرار دهد. اگر بتوانید با کشیدن انگشت روی بازوی خود با تلفن همراه تان صحبت کنید و موبایلتان هم به شما جواب بدهد چه؟

هدف از اجرای این پروژه آن است تا الیاف که قابل انتقال الکتریک باشند را به هر لباس یا پارچه ای که در این کره خاکی وجود دارد بیاورد و سپس بازخوردهای لمسی و بسیاری موارد دیگر را به شلوار جین، پرده، قالین و هر چیز دیگری که تصورش را می کنید اضافه کند.
جوسف میری جکوارد یکی از مخترعان فرانسوی و مخترع یک دستگاه بافندگی بود و از همین جهت این پروژه به نام او مسما گردیده هست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا