سیاستاخبارTOP

مولوی عبدالسلام حنفی: مأموریت دیپلماتیک کشور باید افغانستان را آن‌طور که شایسته است به کشور و مردم چین معرفی کند

کابل ۱۱ ثور باختر
مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزرا امروز دردفترکارش با مولوی بلال کریمی سفیر امارت اسلامی افغانستان در جمهوری مردم چین دیدار کرد.
دفتر مطبوعاتی معاونیت اداری ریاست الوزرا با ارسال خبرنامه یی به آژانس باخترنگاشته است: در این دیدار، ابتدا کریمی راجع به وضعیت، فعالیت‌ها وبرنامه‌های سفارت امارت اسلامی در جمهوری خلق چین معلومات داد و در خصوص روابط میان دو کشور، گفت: در حال حاضر این روابط در زمینه‌های مختلف در بهترین سطح قرار دارد و مأموریت دیپلماتیک افغانستان در بیجینگ تمام تلاش خود را برای ارتقا و توسعۀ این روابط به کار ‌می‌گیرد.
سفیر امارت اسلامی افغانستان در جمهوری چین گفت : سفارت افغانستان همواره تلاش می‌کند تا خدمات را در عرصه های مختلف از جمله پاسپورت برای افغان‌ها و ویزا برای مراجعین سایر کشورها فراهم نموده و مشکلات آنان را در کشور میزبان حل نماید
کریمی هم‌چنان افزود که تاجران و شرکت‌های چینی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های گوناگون در افغانستان از جمله استخراج معادن، انرژی، تکنالوژی و سایر بخش‌ها علاقمند می باشند.
سپس معاون اداری ریاست الوزرا، سفارت افغانستان در بیجینگ را نمایندۀ افغانستان در کشور میزبان عنوان نمود و گفت مأموریت دیپلماتیک کشور باید افغانستان را آن‌طور که شایسته است به کشور و مردم چین معرفی کند و برای استحکام هر چه بیشتر پیوندها میان دو کشور تلاش نماید.
معاون اداری ریاست الوزرا همچنان با اشاره به فرصت های بی نظیر سرمایه‌گذاری در افغانستان در بخش‌های انرژِی، زراعت، معادن و ترانزیت، تاکیدکرده گفت که سفارت افغانستان باید با معرفی این ظرفیت ها‌ به تاجران و سرمایه‌گذاران کشور چین، آن‌ها را تشویق به سرمایه‌گذاری در افغانستان نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا