جهان

چین و پاکستان قراردادهای در زمینه پروژه های تولید برق امضا می کنند

اسلام آباد/ایرنا/باختر/26 میزان
ماه آینده قراردادهای متعددی میان پاکستان و چین در زمینه اجرای پروژه های تولید بیش از 10 هزار میگاوات برق برای پاکستان، امضا می شود.
محمد خواجه آصف ، وزیر آب و برق پاکستان دیروز در نشستی مطبوعاتی در شهر اسلام آباد با اعلام این خبر گفت: که یک هیات پاکستانی هفته آینده برای انجام مقدمات لازم برای امضای این قراردادها به چین سفر خواهد کرد.
خواجه آصف افزود که این پروژه های تولید برق شامل تعدادی نیروگاه آبی، بادی و نیروگاه حرارتی با سوخت زغال سنگ است که با هدف رفع بحران انرژی در پاکستان اجرا خواهد شد.
به گفته وزیر آب و برق پاکستان، اعتبار مالی لازم برای اجرای این پروژه نیز از سوی سرمایه گذاران چینی تامین خواهد شد.
این وزیر کابینه حکومت پاکستان اظهار داشت که چند پروژه احداث نیروگاه نیز اکنون در مناطق مختلف پاکستان در دست اجراست که می تواند به رفع بخشی از کمبود انرژی در این کشور کمک کند.
قرار بود شی جین پینگ ، رییس جمهوری چین ماه سنبله گذشته سفری تاریخی به اسلام آباد انجام دهد و قراردادهای زیادی آماده شده بود تا در این سفر بین دو کشور امضا شود؛ اما ادامه تحصن های ضد حکومتی در پایتخت پاکستان موجب شد که این سفر به زمان دیگری موکول شود.
اخیراً نیز 'سعد رفیق' وزیر راه آهن پاکستان از احتمال سفر 'محمد نواز شریف' صدراعظم ، پاکستان به چین در ماه آینده خبر داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا