جامعه

بخش های از کابل فاقد آب آشاميدنی است

مسوولان وعده میدهند شهریان کار عملی میخواهند

کابل 5 اسد باختر

باشنده گان بخشهای از کابل شاکی اند که جریان آب آشامیدنی شان از چند روز به اینطرف در مناطق محله آنان به کلی قطع گردیده واین امر نسبت بروز مشکلات جدی آنهم درماه مبارک رمضان و فصل تابستان شده است.

رخشانه کارمند دریکی از ادارات دولتی که باشندهء گردنه باغ بالاست گفت: باشنده گان محله ما در چند روز اخیربامشکل جدی نبود آب مواجه بوده و این  امر سرگردانی های زیادی را برای باشنده گان گردنه باغ بالا  وارد نموده است.

فرید پسرجوانی که در بلندی های کوه در باغ بالا زنده گی میکند بابشکه های آب بطرف خانه  خود روان بود گفت، آنانیکه امکانات دارند آب را خریداری مینمایند اما کسانی که توان خرید آب را ندارند میتوانند ذریعه سطل و بوشكه آب را به سطوح مرتفع بالاکنند.

 تنها ساحه باغ بالا نیست که بامشکل  قطع آب آشامیدنی مواجه است، این مشکل در بخشهای دیگر شهر چون کارته پروان، دهنه باغ، پروان سوم ، خوشحال مینه، کارته مامورین، سیلو… محسوس است.

غلام محمد نورستانی رییس  ناحیه دوم شاروالی کابل به خبرنگار آژانس  باخترگفت: رئیس آبرسانی زون کابل با توزیع آب درمرکز آموزش نظامی وزارت دفاع  مردم نواحی دوم، سوم و چهارم را به کمبود آب آشامیدنی مواجه نموده، سرانجام جریان آب را بکلی قطع نمود.

زمانی وکیل حصه دوم کارته پروان گفت، توزیع  آب یک مرکز آموزشی درساحه قرغه توزیع آب را درساحت رهایشی به کندی مواجه ساخته  حتی باعث قطع آب به منازل و کوچه ها در مناطق شده است که ازآن دربالا ذکر شد.

مردم ساحات یادشده به گونهء اعتراض به روز چهارشنبه به دفتر رئیس عمومی آبرسانی رفتند تا با توجه مسوولین مشکل حل گردد و درنتیجه رئیس عمومی وعده سپرد در ظرف دوروز مشکل حل ميگردد.

اما انجنیر لطیف مظفر خیل رئیس آبرسانی زون کابل به خبر نگار آژانس  باخترگفت، وقفه در جریان توزیع آب ،مربوط به بروز مشکلات تخنیکی در ساحه بوده نه توزیع  آب به مرکز آموزشی .

 وی افزود، توزیع آب درمرکز آموزشی هفت ماه قبل آغاز گردیده و ذریعه میتر ووال ادامه دارد و یک کنکشن کوچک است که بالای سیستم ما تاثير گذار نیست وی ادامه داد، موجودیت مشکلات تخنیکی در توزیع آب سگتگی وارد نموده بود و دراين اواخر به اثر تخریب یکی از والها به کلی قطع گردید.

به گفته مظفر خیل مشکل درساحه  شناسایی گردیده کارجریان دارد و تا حل مشكل توزیع آب به صورت وقفه یی خواهدبود.

مظفرخيل واضح نساخت که این مشکل تاکدام روز به گونه بنيادي حل خواهد شد.

انجنیرداد محمد بهیر رییس عمومی آبرسانی ضمن آنکه مشکلات تخنیکی را عامل وقفه در توزیع آب درساحات رهایشی میداند ،میگوید ، در تابستان امسال بصورت عمومی  سطح آب در کاریزها وجاها پائین آمده چنانچه قبلآ فشار آب دوصدو شصت و چهار لیتر در فی ثانیه بود اما حالا به شصت لیتر به ثانیه رسیده  است.

شماری از باشنده گان کابل درحالی ازنبود آب درنل های منازل شان شاکی اندکه ماه مبارک رمضان و درعین حال فصل گرما، نیازبه آب را بیشتر ساخته درحالیکه مسوولان مشکلات تخنیکی را عامل میدانند ووعده عادی شدن وضعیت  را میدهد.

 مردم تاکید براین امردارند که وعده و تعهد نمیتواند مشکل را حل نماید بهتر است مسوولان دست به کارشده در رفع مشکل زود تر و جدی تر اقدام نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا