جهان

امریکا 5 نفر از زندانیان گوانتانامو را به قزاقستان منتقل می کند

نیویارک – ایرنا-  11 جدی – باختر
مامورین وزارت دفاع امریکا اطلاع دادند که درراستای تصمیم اوباما برای تعطیل کامل زندان گوانتانامو، 5 نفر دیگر از زندانیان این زندان را برای نگهداری درزندان های کشور قزاقستان به این منتقل خواهند کرد.
وزارت دفاع امریکا با انتشار این خبریادآور شده  که دو نفر از زندانیان اعزامی از شهروندان تونسی و3 نفر دیگر آن ها یمنی هستند که نزدیک به دوازده سال در زندان گوانتانامو به سر برده اند اما بدلیل خطراتی که بازگرداندن آن ها به کشورهای تونس ویمن برایشان درپی خواهد داشت  حکومت امریکا تصمیم گرفته است آن ها را به کشور قزاقستان اعزام کند.
بنا براطلاعیه وزارت دفاع امریکا با اعزام زندانیان یاد شده شمار زندانیانی که هنوز در زندان گوانتانامو به سر می برند به 127 نفر خواهد رسید.
بارک اوباما، رییس جمهور امریکا پس ازپیروزی درانتخابات سال 2008 و ورود به قصر سفید در ماه جنوری سال 2009 وعده داده بود که به فاصله یک سال زندان متذکره را برای همیشه تعطیل خواهد کرد .
طبق آخرین گزارش های رسمی حکومت امریکا با گذشت 5 سال ازتاریخ این وعده تاکنون حدود 100 نفر ازاین زندانیان از این زندان به زندان های درسایر کشور ها منتقل شده اند .
به گفته مامورین قصر سفید درصورتی که شمار زندانیان باقی مانده این زندان به زیر صد نفر کاهش پیدا کند اوباما خواهد توانست با وارد آوردن فشار های بیشتری برکانگرس این کشور روند تعطیل کردن زندان گوانتانامو را تسریع نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا