اقتصاد

وزارت زراعت برای کشاورزان کشور پیام های نویدبخش دارد

کابل باختر/ 4/ حمل
وزارت زراعت ، مالداری و آبیاری درروز دهقان برای رشد زراعت ، تقویه اقتصاد زنان زراعت پیشه و میکانیزه ساختن زراعت درکشور پیام روشن و نویدبخش داشت .
گزارشگرآژانس باخترمی نگارد ، بربنیاد گفته های وزیر زراعت وآبیاری درسال جاری میزان زراعت ماشینی درکشور دوبرابر خواهد شد و برای 36 هزار زن ازطریق توزیع حیوانات وایجاد سبزخانه های زراعتی و توزیع بسته های مرغداری فرصت اشتغال مساعد می کند ونیز برای تقویه اقتصاد زنان زراعت 500 میلیون افغانی مصرف می کند.
افزایش پنجاه درصد درتوزیع تخم های اصلاح شده از اقدامات دیگر این  وزارت می باشد که درسال روان به خاطر افزایش محصولات زراعتی روی دست دارد.
درکنار این همه وزارت زراعت درنظر دارد به کشاورزان کشور 230 میلیون افغانی قرضه دهد.
وزیر زراعت درمراسم روز دهقان همچنان گفت که ظرفیت و توانایی این وزارت برای ماشینی ساختن زراعت افزایش یافته است و میکانیزه ساختن زراعت درسال روان نسبت به گذشته دوبرابر می شود.
با توجه به اظهارات وزیر زراعت می توان گفت که وزارت زراعت درروز دهقان برای کشاورزان وزنان زراعت پیشه کشور تحفه های بزرگ آماده کرده است.
این وزارت درگذشته ها نیز به خاطر رشد صنعت مالداری وزراعت درکشور درایجاد سبزخانه های زراعتی ، سردخانه ها ، ذخایر گندم ترویج مرغداری و زنبور داری عسل ، بسته بندی محصولات زراعتی  ، بازاریابی دست آوردهای خوبی داشته است و نیز درنظر است درسال روان نیز به مسایل فوق توجه کند و پروژه های ناتکمیل را به سررساند.
با اختصار کلام می توان گفت که وزارت زراعت با تحقق این پروژه  نشان می دهدکه رشد زراعت درمحراق توجه دولت قراردارد. نالان .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا