اخبارجامعه

گفتمان شهری برای تأمین ارتباط مردم با حکومت در غزنی برگزار شد

غزنی۲۹ حوت باختر
گفتمان شهری به هدف فراهم سازی بستری برای گفت‌ وشنود مردم با مقامات محلی از سوی شاروالی غزنی برگزار شد.
درین نشست حافظ محمد امین عمری والی غزنی و مسوولین ادارات دولتی ملکی و نظامی همراه با اعضای هیئت مشورتی، خبرنگاران، تجار، و وکلای گذر شرکت داشتند.
والی غزنی درین نشست، در مورد پروژه های انکشافی، روند پیشرفت، تامین امنیت، صحت،زراعت و معارف معلومات مفصل ارایه کرد.
به گفته ی عمری، غزنی در سال ۱۴۰۲ شاهد هیچگونه حادثه یی که اخلال امنیتی ایجاد کرده باشد، نبوده است.
مولوی محمد نبی حمزه شاروال غزنی، هدف از برگزاری این نشست را فراهم ساختن بستری برای گفت‌ وگوی رو در روی مردم با مقامات محلی عنوان کرد.
او گفت که از این طریق دولت می‌تواند به سمت مردم بیشتر نزدیک شود، فاصله بین مردم و حکومت از بین برود وهویت محلی تقویت و مطالبات مشترک در آینده برآورده شود.
او اظهار داشت که گفتمان شهری یک برنامه فراگیر مشورتی است که در آن مسئولان نهادها دستاوردها، مشکلات و برنامه های خود را با شهروندان در میان می گذارد.
در ین نشست ، مسئولین ادارات دولتی اطلاعاتی را در خصوص فعالیت ها و برنامه های شان با مردم شریک ساختند.
ملا حمیدالله نثار رئیس اطلاعات و فرهنگ غزنی گفت که این اداره توانسته است طی سال ۱۴۰۲ شش بنای تاریخی غزنی را که با خطر نابودی روبروی بود ، به صورت معیاری ترمیم و مرمت نموده و مشاعره بزرگ گل آلو و سمینار علمی تحقیقی ابوریحان البیرونی در شهر غزنی، مبارزه با فرهنگ های غیر اسلامی، هماهنگی میان خبرنگاران و مسوولین را راه اندازی کرده است.
در پایان نشست گفتمان شهری اشتراک کننده گان مجلس سوالات و پیشنهادات شانرا در بخش های مختلف مطرح کردند که از سوی مسئولان پاسخ داده شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا