اخبارجامعهگزارش ها

کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان برای رفع مشکلات مهاجران افغان با کشورهای میزبان گفتگو می‌کند

کابل، 24 جوزا، باختر
مسؤولان کمیشنری سازمان ملل متحد در امور پناهندگان می‌گویند سفرهای خود را به کشورهای منطقه پیرامون رفع مشکلات مهاجران افغان آغاز کرده اند.
به گزارش آژانس باختر؛ کیلی کلیمنتش معاون کمیشنری سازمان ملل متحد در امور پناهندگان که به کابل آمده است، در دیدار با شیرمحمد عباس استانکزی معین سیاسی وزارت امور خارجه گفته است که قرار است به کشورهایی که میزبان مهاجران افغان اند، سفر کند. خانم کلیمنتس گفته است در جلساتی که قرار است با مقام‌های کشورهای میزبان برگزار شود، روی رفع مشکلات مهاجران افغان گفتگو می‌کند.
از سویی هم معاون کمیشنری سازمان ملل متحد در امور پناهندگان اطمینان داده است که در زمینۀ اسکان مجدد بیجاشدگان داخلی و عودت‌کنندگان با حکومت افغانستان همکاری می‌کنند.
وی تأکید کرده است که کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در راستای ایجاد «محیط مساعد» برای بیجاشدگان داخلی و عودت‌کنندگان افغانستان همکاری خواهد کرد.
این در حالی است که در جریان چهار دهۀ اخیر به دلیل جنگ، ناامنی و مشکلات اقتصادی، میلیون‌ها شهروند افغانستان به کشورهای منطقه و جهان مهاجر شده اند. بر اساس معلومات وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان، بیش از شش میلیون مهاجر افغان تنها در کشورهای ایران و پاکستان بود و باش دارند.
وزارت امور مهاجرین می‌گوید که اکثر مهاجران افغان در کشورهای همسایه فاقد اسناد و مدارک اقامت قانونی هستند و به همین دلیل به مشکلات عدیده‌ای رو برو اند.
بر اساس گزارش‌ها، اخیراً روند اخراج اجباری مهاجریان افغان از کشورهای همسایه افزایش یافته و در جریان ماه‌های اخیر هزاران مهاجر افغان از این کشورها اخراج شده اند.
پاینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا