انتخابات

کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی : نامزدان انتخابات ریاست جمهوری تا سه روزشکایت واعتراض های شان را دراین نهاد ثبت کنند

کابل/ 2  جدی / باختر
رییس کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی می گوید که زمان رسمی ثبت شکایات انتخاباتی امروز دوشنبه دوم جدی ساعت هشت صبح دردفترهای مرکزی وولایتی   این نهاد آغازشد.
این درحالیست که کمیسیون مستقل انتخابات روزگذشته نتیجه ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان را اعلام کرد که بربنیاد معلومات این نهاد محمد اشرف غنی با کسب بیشترین آرا درصدرفهرست قرار دارد و به همین ترتیب داکترعبدالله عبدالله  درجایگاه دوم ونیزگلبدین حکمتیار و رحمت الله نبیل   درردیف سوم وچهارم قرارگرفته اند .
گزارشگرآژانس باختر می نگارد : زهره بیان شینواری رییس کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی ازنامزدان ریاست جمهوری خواست که اگرنسبت به نتیجه ابتدایی  شاکی استند می توانند شکایت های شان رادرزمان رسمی دردفترهای  این نهاد  ثبت کنند .
شینواری یک باردیگراز نامزدان خواست که ازپیش داوری ها در باره اعلام نتیجه ابتدایی انتخابات خود داری کنند زیرا نتیجه ابتدایی از سوی کمیسیون انتخابات اعلام شده است ونتایج نهایی پس از بررسی شکایت ها اعلام خواهد شد .
شینواری تاکید کرد که نامزدان انتخابات ریاست جمهوری می توانند تا سه روز  شکایات  واعتراض های شان را دراین کمیسیون ثبت کنند زیرا این نهاد تا 15 روز به شکایت های ثبت شده رسیدگی  می کند . به گفته او درصورتی که نامزدان ریاست جمهوری درپیوند به رسیدگی شکایت های شان قناعت نداشته باشند می توانند استیناف خواهی کنند.
بربنیاد قانون انتخابات، بعداز اعلام نتیجه ابتدایی انتخابات ، به شکایات نامزدان ریاست جمهوری درجریان 15 روزکاری دردفاترمرکزی وولایتی  کمیسیون شکایات انتخاباتی رسیدگی می شود هرگاه فیصله های این نهاد قناعت نامزدان شاکی را فراهم نکند برای این نامزدان سه روز فرصت استیناف خواهی  داده می شود تا اعتراض های شان را دردفتر مرکزی این کمیسیون ارائه کنند. دراین قانون برای رسیدگی به این اعتراض ها 15 روزکاری مدنظر گرفته شده است که به این ترتیب36 روزنیازاست تا کمیسیون شکایات انتخاباتی نتیجه نهایی برای اعلام آماده کند وصلاحیت اعلام این نتیجه به کمیسیون مستقل انتخابات داده شده است جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا