انتخابات

کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی:دردوروزگذشته 7300 شکایت دراین نهاد ثبت شده است

کابل /4 جدی / باختر
سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی می گوید که تا ناوقت امروز روند ثبت شکایات واعتراضات دسته های انتخاباتی پایان می یابد وتاکنون بیشتراز هفت هزارشکایت دردفاتر این نهاد ثبت شده است
کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی پس ازاعلام نتیتجه ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری به روز یکشنبه اعلام کرد که نامزدان ریاست جمهوری درپیوند به نتیجه ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری تا سه روز می توانند شکایات و اعتراض های شان رادردفاترمرکزی وولایتی این نهاد ثبت کنند .
محمد قاسم الیاسی سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی دراین باره به آژانس باختر گفت : دردوروز گذشته 7300 شکایت از دسته های انتخاباتی به خصوص دسته های انتخاباتی ثبات وهمگرایی ، دولت ساز وامنیت وعدالت دردفاترمرکزی وولایتی این کمیسیون ثبت شده است
الیاسی افزود : امروزنیزاین روند تا نا وقت های روز ادامه دارد و ممکن ارقام شکایت های انتخاباتی بالا برود وبعد از مهلت سه روزه  ثبت شکایات انتخاباتی ، کمیسیون شکایات انتخاباتی تا 15 روزدیگرروند طبقه بندی و بررسی های خود را آغاز می کند.
الیاسی تاکید کرد که درروند بررسی شکایات انتخابات برای این نهاد معیارهای اساسی ،آرای بایومتریک است فقط این آرا  اعتباردارد .
پس از اعلام نتیجه ابتدایی اننتخابات ریاست جمهوری شماری ازنامزدان و نهادهای ناظر انتخاباتی ازاحتمال  رفتن انتخابات به دور دو سخن می زنند اما کمیسیون شکایات انتخابات  می گوید که داوری های قبل ازوقت است .
صغرا سعادت، سخنگوی تیفا، به رسانه ها گفته است که با توجه به حجم شکایت‌ها و هم‌چنان عمل‌کرد ضعیف کمیسیون انتخابات در چند ماه گذشته، این احتمال وجود دارد که انتخابات ریاست‌جمهوری به دور دوم برود.
اما سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی تاکید دارد هنوززود است که گفته شود انتخابات به دوردوم می رود یا نمی رود .
به گفته الیاسی : امروز نیز دسته های انتخاباتی ریاست جمهوری فرصت دارندکه  شکایت های شان را  دراین نهاد ثبت کنند و امکان دارد که  میزان شکایت ها افزایش پیدا کند .
این درحالیست که اتحادیه اروپا  نیزبا نشراعلامیه یی ازکمیسیون شکایات انتخاباتی خواسته است که به هرگونه شکایت های انتخاباتی باید براساس قانون انتخابات رسیدگی شود.
اتحادیه‌ اروپا دراین اعلامیه  گفته است که این انتخابات  باعث تحکیم دموکراسی در افغانستان  می‌شود. جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا