سیاستاخباراقتصادTOP

کمک ۳۶ میلیون دالری کشور جاپان به افغانستان

کابل، ۵ دلو، باختر
الحاج ملا محمد عباس آخند، سرپرست وزارت دولت در امور رسیدگی به حواث، با ریویچی فونتسو، مسوول بخش دوم خاور میانه وزارت امور خارجه جاپان دیدار و روی برنامه‌ها و پروژه‌های مشترک آن کشور در افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.
دفتر مطبوعاتی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث بانشر این خبر نگاشته است: در این دیدار سرپرست وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث از گذشته تاریخی و روابط نیک دو کشور یاد آوری کرده بیان داشت که جاپان و افغانستان از زمان‌های گذشته با هم روابط نیک دارند.
او افزود: افغانستان نظر به جغرافیایی که دارد از حوادث مختلف آسیب پذیر است و مردم افغانستان به مکتب، شفاخانه و سرپناه و غذا نیاز دارند که باید به آن توجه شود.
در همین حال، ریویچی فونتسو، مسوول بخش دوم خاور میانه وزارت امور خارجه جاپان و کازوشی ایزوچی، مسوول بخش سوم برنامه ریزی کمک‌های دفتر همکاری بین المللی وزارت امور خارجه جاپان صحبت کرده و گفتند که کشور شان متعهد است که به حمایت شان مانند سال‌های گذشته به مردم افغانستان ادامه دهند؛ چنانچه که در زلزله اخیر هرات در کنار متضرران ناشی از زلزله قرار داشتند.
آنان افزودند که تلاش دارند در بخش‌های بنیادی، انکشافی و ارتقای ظرفیت با مردم افغانستان همکاری کنند و برنامه یی دارند تا در همکاری با کشور ترکیه یک برنامه ارتقای ظرفیت را در بخش مدیریت حوادث در آن کشور، برگذار کنند تا یک تیم از وزارت رسیدگی به حوادث با حمایت کشور جاپان به این برنامه دعوت گردد، تا با میتود های جدید آشنا و فعالیت نمایند.
ایزوچی گفت که در سال‌ گذشته کشور شاهی جاپان به ارزش 58 میلیون دالر امریکایی را به افغانستان کمک نموده و در سال جاری میلادی آن کشور درنظردارد به ارزش 36 میلیون دالر امریکایی را در بخش های مختلف به افغانستان کمک کند.ختم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا