اخبارTOPجامعه

کمک های مردم چین به زلزله زدگان هرات

هرات 26عقرب باختر
کمک های کشور چین به هرات رسید. مسوولان در کمیسیون رسیدگی به زلزله زدگان هرات می گویند که کمک های کشور چین که برای زلزله زدگان این ولایت می باشد امروز از طریق بندر تورغندی به این ولایت رسید.
مولوی احمدالله متقی سخنگوی کمیسیون رسیدگی به زلزله زدگان هرات و رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات به آژانس باخترگفت که کمک های کشور چین به مقدار 360 تٌن بوده که از طریق خط آهن ترکمنستان به مفتی کفایت الله حقانی نماینده وزارت مالیه و مستوفی هرات تسلیم داده شده است.
آقای متقی می افزاید این کمک ها اگر چه برای زلزله زدگان بسنده نیست اما می تواند تا حدی مشکلات شان را رفع نماید و در این زمینه از کشور چین تشکری نمود.
با این حال مفتی کفایت الله حقانی مستوفی هرات می گوید که این کمک ها شامل خیمه، البسه زمستانی، چپرکت، کیت کمک های اولیه وغیره وسایل می باشد که برای زلزله زدگان از سوی کشور چین کمک شده است.
مستوفی هرات علاوه می کند آنان این مواد را از جانب مقابل تسلیم و به ریاست حوادث طبیعی هرات تحویل نموده اند.
از سوی هم مولوی محمد موسی اشعری رئیس حوادث طبیعی هرات می گوید که آنان تلاش دارند تا هر چه زودتر این مواد را به هرات انتقال داده و مطابق به سروی و نیاز برای زلزله زدگان با هماهنگی کمیسیون مربوطه توزیع نمایند.
کمک های کشور چین در حالی برای زلزله زدگان هرات صورت می گیرد که قبلاً کشور های ایران، امارات، تاجیکستان، عربستان، ترکیه و دیگر کشور ها نیز برای زلزله زدگان هرات کمک ارسال نموده بودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا