اخبارجامعهTOP

کمپاین مجادله علیه ملخ  در کندز به راه انداخته شد

 

کابل1 ثور باختر

وزارت زراعت آبیاری و مالداری از افتتاح کمپاین مجادله علیه ملخ با حضور معین زراعت و مالداری در ولایت کندز خبر داد .

دفتر مطبوعلاتی وزارت زراعت آبیاری و مالداری امروز با نشر این خبر گفته است  که کمپاین مجادله علیه ملخ  در ولایت کندز با حضور داشت مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، ریچارد ترانچارد رئیس سازمان خوراک و زراعت ملل متحد در افغانستان و مولوی امان الله حسن رئیس زراعت آن ولایت افتتاح گردید.

مولوی صدر اعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت و ریچارد ترانچارد رئیس  سازمان خوراکه و زراعت افغانستان به منظور مشاهده وضعیت زراعت و مالداری و راه اندازی کمپاین مجادله علیه ملخ  به ولایت کندز سفر کرده اند.

طی برنامه‌ای که به منظور افتتاح کمپاین مجادله علیه ملخ در ولایت کندز برگزار شده بود  مولوی امان الله حسن، رئیس زراعت آن ولایت پیرامون ساحات و خساراتی که در آن به سبب هجوم ملخ ایجاده شده معلومات اراییه کرده و از مسئول عمومی سازمان خوراک و زراعت در افغانستان خواست، تا درقسمت مجادله و کنترول ملخ‌های صحرایی کمک تخنیکی و بودجوی نمایند.

در همین حال مولوی صدر اعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت  رفع مشکلات موجود و نیازمندی‌های دهاقین و مالداران ولایت کندز را یک امر مهم در جهت توسعه و انکشاف سکتور زراعت و مالداری کشور  دانسته و از مسئولان سازمان خوراکه و زراعت ملل متحد در افغانستان خواست که  کمک تخنیکی و بودجوی جهت رفع چالش‌ها و نیازمندی‌های که مانع رشد و توسعه سکتور زراعت می گردد  را انجام دهند.

همچنان معین زراعت و مالداری و مسوولان سازمان خوراک و زراعت طی نشستی  که در مقام ولایت کندز تدویر یافته بود اشتراک نمودند.

 در این نشست ملا نثار احمد نصرت، والی کندز از همکاری های سازمان خوراک و زراعت جهان در بخش زراعت و مالداری در این ولایت اظهار سپاس و قدردانی نموده خواستار گسترش فعالیت‌های موسسه متذکره در سطح این ولایت گردیدند؛

ریچارد ترانچار رئیس  سازمان خوراک و زراعت  ملل متحد سوالات و پیشنهادات دهاقین، مالداران، متخصصین، مسئولین ولایت و زراعت را با دقت کامل شنید و بعد از یاداشت همه سوالات و پیشنهادات با سپاسگذاری از همکاری مسوولان ریاست زراعت  ولایت کندز وعده سپرد که در سال‌های آینده پروژه‌های بیشتری را در ولایت کندز دیزاین و در هماهنگی با ریاست زراعت تطبیق خواهند نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا