سیاستاخباراقتصادTOPجامعه

کار پروژه کاسا –یک هزار، تا دو ماه دیگر در افغانستان از سرگرفته می شود

کابل19 حوت باختر
شرکت برشنا اعلام کرده است که کار پروژه کاسا – یک هزار، بعد از دو سال تاخیر، تا دو ماه دیگر در افغانستان از سرگرفته می شود.
دفتر مطبوعاتی شرکت برشنا امروز با نشر این خبر گفته است: کارباقی‌مانده این پروژه بعد از دوسال تأخیر درماه ثور سال 1403 در خاک افغانستان آغاز می‌شود، پنجاه فیصد کار پروژه کاسا یک هزار که برق قرغزستان و تاجکستان را از مسیر افغانستان به پاکستان انتقال می دهد در خاک افغانستان باقی مانده است.
بودجه این پروژه به درخواست کشورهای ذیدخل (افغانستان، قرغزستان، تاجیکستان و پاکستان) از سوی بانک جهانی پرداخت می‌گردد.
انتقال برق کاسا یک هزار پروژه‌ای است که 1300 میگاوات برق قرغزستان و تاجیکستان را از طریق خاک افغانستان به پاکستان انتقال می‌دهد.
تأسیسات پروژۀ انتقال برق کاسا یک هزار از شیرخان بندر کندز الی تورخم ننگرهار به طول پنج صد هشتاد کیلومتر در افغانستان تکمیل می‌شود.
قرار است این پروژۀ مهم برق رسانی در اخیر سال ۱۴۰۴ تکمیل شود.
این پروژه درنتیجۀ تلاش‌های امارت اسلامی افغانستان و برشنا شرکت به همکاری کشورهای منطقه و بانک جهانی دوباره آغاز می‌شود.
گفته می شود به همین منظور نشست با حضورداشت نمایندگان بانک جهانی، افغانستان، قرغزستان، تاجیکستان و پاکستان، پیرامون آغاز دوبارۀ پروژه انتقال انرژی برق قرغیزستان از مسیر افغانستان به پاکستان در شهر استانبول ترکیه برگزار شد.
این نشست که در هفتم و هشتم ماه می‌ سال پار دایر شده بود، نمایندۀ شرکت برشنا با اشتراک در این نشست، در مورد آغاز دوباره این پروژۀ اظهار آمادگی کرده بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا