اخبارامنیتجامعهTOP

پیام وزارت امور داخله

کابل ۱۵ حوت باختر
روز جهانی آگاهی دهی برای خلع سلاح و عدم اشاعه سلاح به عنوان اقدامات کلیدی در حفظ صلح و ایجاد امنیت جهانی از اهمیت خاصی برخوردار میباشد.
استفاده از سلاح‌های متعارف و غیر متعارف می‌تواند خطرات جدی برای بشریت محیط زیست و توسعه پایدار به همراه داشته باشد که بدون شک خلع سلاح و عدم اشاعه سلاح باعث کاهش این خطرات می‌شود.
افغانستان نیز در کنار جامعه جهانی این روز را گرامی داشته و از کشورهایی که از این ناحیه سود میبرند میخواهد که بیشتر از این با تولید و فروش اسلحه شان سبب نابودی بشریت و کشتار های جمعی افراد بیگناه نگردند.
افغانستان یکی از کشورهای است که متاسفانه مردم آن از سالهای متمادی تا اکنون از استفاده و امتحان سلاح‌های مدرن سبک و سنگین، ماین ها و سایر مواد منفجره به اثر رقابت تسلیحاتی کشورهای اشغالگر متاثر و متضرر گردیده اند.
امارت اسلامی افغانستان طبق استراتیژی و برنامه های خویش خواهان تقویت امنیت و ثبات پایدار در افغانستان و منطقه میباشد و متعهد است که اسلحه بجامانده که در حقیقیت از ارزش امنیتی و دفاعی کشور است، به بهترین شیوه از آن حفظ و مراقبت نماید.
رهبری امارت اسلامی افغانستان اقدامات لازم را برای خلع سلاح های بدون مجاز و غیر قانونی از نزد افراد غیر مسوول روی دست گرفته است که در حال حاضر این روند با جدیت و موفقیت به پیش میرود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا