Uncategorized

وزارت مالیه:افغانستان با یک بحران انسانی وخیم روبرو است

کابل/ ۲۰ سرطان/باختر
وزارت مالیه از جامعه جهانی خواستار کمک های فوری برای دوازده ملیون شهروند کشور شده است.
وزارت مالیه می‌گوید که حداقل ۱۲میلیون شهروند افغانستان در نتیجه جنگ‌های داخلی، پیامدهای بیماری کوید- 19 و خشک سالی به کمک‌های فوری بشری نیاز دارند.
محمد خالد پاینده سرپرست وزارت مالیه امروز در یک نشست خبری در کابل گفت که دولت افغانستان با یک بحران انسانی وخیم روبرو است.
او گفت که به دلیل تشدید جنگ، خشک سالی و تاثیرات کوید- 19، حداقل دوازده ملیون شهروند به کمک‌های فوری بشری نیاز دارند٬ درحالی که امکانات موجود در دسترس دولت افغانستان و سازمان ملل متحد برای کمک رسانی به این شمار نیازمند، محدود است و نیاز است تا کشورهای متمول جهان در این راستا کمک کنند.
او تصریح کرد که این نیازمندی طی درخواست مشترک دولت افغانستان با سازمان ملل، اعلام شده است که از فاجعه انسانی در کشور جلوگیری شود.
او یاد آورشد که رهبری کمک رسانی را دولت افغانستان بر عهده دارد؛ زیرا با تجربه که از گذشته در این زمینه وجود دارد، بهترین و موثرترین راه مصرف کمک‌های جهانی دولت بوده است٬ معاونت اول ریاست جمهوری اسلامی افغانستان رهبری و نظارت از روند مصرف این کمک‌ها را برعهده خواهد داشت و ملل متحد و انجیوها هم زیر نظارت آن کار خواهند کرد.
پاینده گفت: ساحاتی که از خشک سالی و جنگ آسیب دیده است از طرف وزارت‌های مختلف شناسایی شده است و برای کمک رسانی هماهنگی بهتر به وجود آمده است. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا