اخبارTOPجهان

وزارت صحت فلسطین؛ شمار شهدا ومجروحان جنگ غزه افزایش یافته است

کابل ۲۰ حمل باختر
وزارت صحت فلسطین اعلام کرده است: که در نتیجه کشتار‌ها علیه خانواده‌ها در نوار غزه از سوی ارتش رژیم اسرائیل، تعداد شهیدان و مجروحان فلسطینی افزایش یافته است.
براساس گزارش رسانه‌های بین المللی؛ این وزارت روز گذشته اعلام کرده که ارتش رژیم اسرائیل، طی ۲۴ ساعت گذشته چهار کشتار علیه خانواده‌ها در نوار غزه انجام داد که در نتیجه آن ۳۸ فلسطینی به شهادت رسیده و ۷۱ تن مجروح شده است.
این وزارت گفته است که شمار از قربانی‌ها هنوز زیر آور و در جاده‌ها هستند و نیروهای اضطراری و دفاع مدنی و حتا امبولانس‌ها به آنان نتوانسته دسترسی پیدا کند. هم‌چنان گزارش‌ها می‌رساند که در نتیجه حمله ارتش رژیم اسرائیل به یک خانه در منطقه شجاعیه در شرق نوار غزه چهار فلسطینی به شهادت رسیده است.
گفته می‌شود که در نتیجه تجاوزرژیم اسرائیل از هفتم اکتوبر گذشته به نوار غزه، ۳۳ هزار و ۱۷۵ تن شهید و ۷۵ هزار و ۸۸۶ تن فلسطینی دیگر مجروح شده است.
در همین حال، ارتش اسرائیل روز گذشته اعلام کرد، نیروهای این کشور به عملیات خود در خان یونس پایان داده اند و این نیروها نوار غزه را برای استراحت و آمادگی برای عملیات بیشتر ترک کرده اند.
اما با آن هم بخش قابل توجهی از نیروهای اشغالگر در نوار غزه، باقی می‌ماند و رسانه‌های اسرائیلی این عقب نشینی را پایان حمله زمینی بزرگی که در ۲۷ اکتوبر سال گذشته آغاز شد، تفسیر کرده و گزارش دادند حدود یک سوم نیروهای این کشور در نوار ساحلی غزه باقی خواهند ماند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا