اقتصاد

هشت صد میلیون افغانی در قراردادهای اعاشوی سال مالی ۱۳۹۵ وزارت دفاع ملی صرفه جویی شده است

کابل باختر 28 حوت
جلسه فوق العادۀ کمیسیون تدارکات ملی به ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در ارگ دایر گردید.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این جلسه ۱۵ قرارداد به ارزش مجموعی حدود ۵,۵ میلیارد افغانی منظور گردید که شامل تدارک مواد اعاشوی وزارت های دفاع‌ ملی و امور داخله، انتقالات هوایی اردوی ملی و تمدید میعاد مطالعات تخنیکی پروژه‌های خط آهن زون شمال و آغاز مطالعات تخنیکی خط آهن مسیر تورغندی- کشک، رباط پریان الی میدان هوایی هرات می‌باشد.
در قراردادهای اعاشوی وزارت دفاع ملی در سال مالی ۱۳۹۵ بالغ بر ۸۰۰ میلیون افغانی صرفه صورت گرفت و در قیمت قرارداد انتقالات هوایی اردو ملی نسبت به قرارداد قبلی حدود ۲۷۰ میلیون افغانی کاهش آمده است.
رئیس جمهور کشور وزارت امور داخله را مؤظف نمود تا طی سه ماه آینده در زمینۀ اصلاح و قانونمندی بیشتر قراردادهای ولایتی اقدامات جدی نماید. وی تاکید ورزید که در صورت عدول از تطبیق قانون و سؤ استفاده در روند‌های تدارکاتی، مرتکبین مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.
در این جلسه ۶ قرارداد اعاشوی و مواد محروقاتی قومندانی‌های امنیه و پولیس سرحدی ولایات کنر، کندز، ننگرهار و کاپیسا صرف برای یک ربع مورد تائید قرار گرفت.
کمیسیون تدارکات ملی همچنان راه‌حل پیشنهادی وزارت فواید عامه را برای پیشبرد امور دیزاین و اعمار سرک یک ولنگ الی دره صوف به بحث گرفت و بخاطر دیزاین و اعمار آن هدایات مشخص داد.
رئیس جمهور کشور پیرامون گزارش وزارت‌های مالیه و معارف در رابطه به چاپ کتب درسی مکاتب گفت که حکومت از مطابع داخلی و بخش خصوصی داخلی حمایت خواهد کرد و باید عرضه خدمات در این زمینه با کیفیت، سریع و مناسب باشد.
رئیس جمهور کشور بر استفاده از تولیدات داخلی تأکید نموده، گفت که تولیدات داخلی باید در همه عرصه‌ها تقویت گردد.
کمیسیون تدارکات ملی طی ۴۶ جلسۀ هفته ‌وار و فوق العاده، بیشتر از ۶۵۰ قرارداد را به ارزش بیشتر از ۱۰۰ میلیارد افغانی منظور نموده و حدود ۱۴ میلیارد افغانی صرفه جویی گردیده است.
در این جلسه قانونپوه محمد سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور، داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه، وزرای مالیه، اقتصاد وعدلیه، مسؤلین اداره تدارکات ملی و ناظرین شفافیت از کمیسیون مالی و بودجه ولسی جرگه  و اداره  سیستیکا حمایت قاطع نیز اشتراک داشتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا