اخبارفرهنگ

هارون حکیمی: وزارت اطلاعات وفرهنگ برای  رشد و تقویت هنرسینما درکشور تلاش می کند

کابل/ ۱۷ سرطان / باختر

محمد هارون حکیمی معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات وفرهنگ، امروز در محفل تجلیل از ۵۳ سالگی افغان فلم، ازتوجه این وزارت درزمینۀ رشد و تقویت هنر سینما درکشور، یاد کرد و تاکید کرد که وزارت اطلاعات وفرهنگ برای رشد و تقویت هنر سینما در کشور تلاش می کند.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ دراین محفل  که با حضور شماری ازمشاوران و رییسان وزارت اطلاعات وفرهنگ و تعدادی از سینماگران و شخصیت های فرهنگی برگزارشد، معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات وفرهنگ درصحبتش ۵۳ سالگی افغان فلم را به مسوولان و کارمندان افغان فلم، سینماگران و هنرمندان کشور مبارک گفت.

وی از فلم سازان و هنرمندان سینمای کشور ، به ویژه مسوولان و کارکنان افغان فلم  که با وجود امکانات ناچیز و در برخی موارد حتی نبود امکانات، باز هم برتلاش های شان در راستای ساختن فلم و زنده نگهداشتن هنر سینما، ادامه داده اند، قدردانی کرد .

هارون حکیمی، همچنان از سینماگران و فلم سازان کشورخواست که درشرایط کنونی که مردم کشور بیشتر از جنگ ها و نابسامانی های موجود متاثر شده اند، درمحتوای فلم های شان درزمینۀ تقویت روحیۀ مردم کشور بکوشند و برای مردم روحیۀ مثبت بدهند.

معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ، تاکید کرد که این وزارت برای رشد و تقویت هنر سینما در کشور تلاش می کند.

بعد، صحرا کریمی رییس افغان فلم، دررابطه به دشواری هایی که  فرا راه افغان فلم و سینماگران کشورقرار دارد و همچنان وضعیت سینما درکشور معلومات داد.

وی، از یک سلسله مشکلات ، به ویژه تاثیرات جنگ ها و حوادث، نبود امکانات و ناهنجاری هایی که مانع فعالیت های بیشتر و رشد هنرسینما و فلم سازی درکشور شده است، یاد کرد و گفت که با وجود این همه مشکلات، سینماگران و هنرمندان سینمای کشور به منظور بهبود وضعیت سینما و تولید فلم تلاش می کنند.

همچنان دراین نشست حمیرا قادری، درصحبتی ازتلاش های مسوولان و کارکنان افغان فلم و هنرمندان سینمای کشور به قدردانی یاد کرد و به تصویرکشیدن داستان ها و قصه های واقعی مردم و وضعیت کشور را امر مهم دانست .

درجریان این نشست فلم مستندی از کارکرد های افغان فلم به نمایش گذاشته شد و پس ازآن هنرمندان ریاست موسیقی، پارچه های موسیقی اجرا کردند.

احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا