اخبارفرهنگTOP

نمایشگاه ویژه‌ آثار هنری در بامیان برگزار شد

 

بامیان ۴ دلوباختر

نمایشگاه‌ یک روزه‌ و مسابقه‌یی که به آثار هنری مختص گردیده بود، امروز، از سوی ریاست اطلاعات و فرهنگ بامیان در مرکز فرهنگی آن ولایت برگزار شد.

این مسابقه و نمایشگاه که به آثارهنری نقاشی، خطاطی، حکاکی، شبکه‌کاری، سوخته‌نگاری، میناتوری و تزئینات اسلامی  مختص شده بود، در مراسم افتتاح آن، والی بامیان، تعدادی از روسای ادارات محلی، هنرمندان، علاقه‌مندان هنر و اصحاب رسانه حضور داشتند.

مولوی عبدالله سرحدی والی بامیان در مراسم آغاز این نمایشگاه گفت: ” رهبری اداره محلی بامیان خواهان رشد هنر نقاشی و انعکاس فرهنگ اسلامی و اخوت مسلمانان و به ویژه صنعت نقاشی بانوان می‌باشد و از بانوان و پسران هنرپیشه‌ای نقاش حمایت همه جانبه می‌کند“.

وی افزود: هنرمندان و نقاشان در ترویج فرهنگ ناب اسلامی و نماد اخوت و یک‌پارچگی مردم در جامعه نقش مهم و ارزنده داشته و باید کوشس کنند با استفاده از هنر نقاشی مردم را به اصلاح و وحدت ترغیب کنند.

مولوی صفی الله رائد رییس اطلاعات و فرهنگ بامیان می‌گوید: دراین نمایشگاه ۴۲ تن از هنرمندان آثار شان را به ثبت رسانده بودند که هر کدام فقط حق داشتند یک اثر شان را کاندید مسابقه کنند.

همچنان در نمایشگاه امروز بر علاوه ۴۲ اثر یاد شده ۲۸ اثر دیگر نیز از این هنرمندان به نمایش گذاشته شده بود که در مجموع ۷۰ اثر هنری در گتگوری‌های مختلف در این نمایشگاه نمایش داده شده است.

رییس اطلاعات و فرهنگ هدف از برگزاری این نمایشگاه را تشویق و حمایت هنرمندان و دارندگان آثار هنری عنوان نموده می‌گوید: ریاست اطلاعات وفرهنگ بامیان همچنان در نظر دارد تا نمایشگاه‌های این چنینی را بیشتر و بهتر برگزار نماید.

مولوی رائد همچنان می‌گوید: در این مسابقه به ۲۵ تن از دارندگان برترین آثار جوایز نفیس اهدا گردیده است و به سه تن از برندگان نیز در کنار جوایز نفیس غیر نقدی، جایزه‌های  نقدی نیز تعلق گرفته است.

به گفته‌ی وی به برنده‌ی مقام اول این مسابقه ۴۵۰۰ افغانی به مقام دوم ۳۵۰۰ و به مقام سوم ۲۵۰۰ افعانی تشویقی داده شده است.

در اخیر هنرمندان اشتراک کننده در این نمایشگاه با اهدای آثار ارزشمند هنری شان به رییس اطلاعات و فرهنگ و افراد دخیل در این روند، از آنان تقدیر کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا