سیاستاخباراقتصادTOP

نشست دوجانبه میان افغانستان و جمهوری قرغیزستان در کابل

کابل، ۵ دلو، باختر
نشست دوجانبه میان هیئت امارت اسلامی افغانستان به رهبری نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت و هیئت جمهوری قرغیزستان تحت ریاست امان گلدیف دانیار، وزیر اقتصاد و تجارت آن کشور امروز در کابل برگزار شد.
دفتر مطبوعاتی وزارت تجارت با ارسال خبرنامه یی به آژانس باختر نگاشته است: در این نشست که مسوولان سکتورخصوصی دوکشور نیز حضور داشتند، سرپرست وزارت صنعت و تجار گفت: ما با هر یک از کشورهای آسیای میانه در حدود یک ملیارد دالر داد وستد تجارتی داریم و آرزومندیم که این سفر به مردمان دوکشور مفید واقع شده و باعث نزدیک شدن بیشتر شود.
همچنین سرپرست وزارت صنعت و تجارت با تأکید به توسعه و تحکیم روابط تجارتی و ترانزیتی دوکشور اظهار داشت: افغانستان خواستار ترانزیت با هزینه کم‌ از طریق جمهوری قرغیزستان به کشور چین می‌باشد و اکنون مسوولان سکتورخصوصی دوکشور نیز حضور دارند و ما از سکتورخصوصی افغانستان حمایت کامل می‌کنیم.
در ادامه این نشست وزیر اقتصاد و تجارت جمهوری قرغیزستان گفت: شرایط و فُرصت‌ها برای تحکیم روابط و توسعه در عرصه تجارت و ترانزیت مساعد شده و آرزومندیم که سکتورخصوصی دوطرف بتوانند در آینده نزدیک، یک پرتوکول همکاری به امضا برسانند.
موصوف با تأکید به ظرفیت صادرات گوشت ماهی و نیاز به واردات محصولات زراعتی از افغانستان، به آغاز کار راه‌آهن چین – قرغیزستان – اوزبیکستان اشاره نموده، اظهار داشت: افغانستان می‌تواند از طریق کشور اوزبیکستان که با افغانستان روابط بسیار نیک دارد با این راه‌آهن وصل شود.
همچنین قرغیزستان عضو کشورهای مشترک‌المنافع است که کشورهای متذکره در عرصه تجارت؛ تقریبا استندرد یکسان دارند و ما از واردات افغانستان در این مارکیت حمایت می‌کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا