اخبارسیاستامنیتTOPجامعه

 به ریاست محمد اشرف غنی رییس جمهوری نخستین جلسهٔ کابینه به گونهٔ الکترونیکی برگزار شد

کابل/۱۰ اسد/ باختر

به ریاست محمد اشرف غنی رییس جمهوری، نخستین جلسهٔ الکترونیکی کابینه قبل از ظهر امروز با اشتراک اعضای کابینه و والیان کشور از طریق ویدیوکنفرانس در ارگ برگزار شد.

ابتدا رییس جمهوری از شجاعت و جانفشانی های نیروهای دفاعی و امنیتی کشور در دفع حملات دشمنان کشور قدردانی کرد و در مورد استراتیژی دفاعی و امنیتی افغانستان و نقش اعضای کابینه در آن با تصریح این که در این زمینه، پلان و برنامه مشخص وجود داشته و حمایت کامل سیاسی از نیروهای دفاعی و امنیتی کشور وجود دارد، معلومات ارائه کرد.

رییس جمهوری با افتتاح سیستم الکترونیکی کابینه، از زحمات ادارهٔ امور ریاست جمهوری، دفتر شورای امنیت ملی و اداره عملیاتی و حمایوی انکشاف ملی ریاست جمهوری در این زمینه، تشکر کرد.

رییس جمهوری کشور در مورد آغاز همگام سازی حکومتداری افغانستان با تکنالوژی جهان، در خصوص این که تکنالوژی باعث تغییر در زندگی شده است و با انکشاف تکنالوژی ۶۰ فیصد معاملات مشورتی جهان از طریق تکنالوژی الکترونیک انجام می شود؛ تکنالوژی باعث تغییر در ارئهٔ خدمات به شهروندان می شود و از آن جمله قسمت زیاد آیندۀ صحت مرتبط به پیشرفت تکنالوژی است، معلومات مفصل ارائه کرد.

به همین ترتیب رییس جمهوری در مورد پرداخت دیجیتالی معاش، ارائه خدمات با وصل سیستم پاسپورت و سیستم پرداخت‌ها با تذکره الکترونیکی و این که با ایجاد سیستم ها؛ مشکلات عمدهٔ ما در عرصهٔ مبادله معلومات رفع خواهد شد، توضیحات داد.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد که در آیندهٔ نزدیک بانک مرکزی برای نیروهای امنیتی و دفاعی و همچنان ماموران ملکی زمینهٔ اعطای قرضه ها را از یک الی پنج میلیون افغانی فراهم خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا