اخبارفرهنگجامعهTOP

میان صدها جوان درپروان مسابقه‌ی کتابخوانی برگزار شد

چاریکار، ۸ حوت، باختر
ریاست اطلاعات و فرهنگ پروان در همکاری با ریاست معارف، مسابقه‌ی کتابخوانی را میان صد ها تن از جوانان ولسوالی های سیاه گرد و شینواری، در ولسوالی سیاه گرد برگزار کرد.
عتیق الله صافی، آمر فرهنگ و توریزم ریاست اطلاعات و فرهنگ هدف از راه اندازی این مسابقه‌ی کتابخوانی را ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، انگیزه دهی و ذهنیت سازی جوانان در برابر جنگ فکری و مبارزه با ناهنجاری ها بیان داشته گفت: مواد مطالعه این مسابقه را کتاب عقاید مدلل‌ اهل سنت والجماعت تشکیل می‌داد که حدود ۲۰ روز قبل در اختیار بیش از ۳۰۰ تن از جوانان ولسوالی های شینواری و سیاگرد قرار داده شد که امروز عملا از نزد آنان امتحان اخذ گردید.
مولوی محمد عادل منصور، آمر معارف ولسوالی سیاه گرد پروان، را اندازی این مسابقه را در راستای رشد استعداد ها و انگیزه دهی برای جوانان مهم پنداشته گفت: در طول بیست سال اشغال و جنگ فکری که روان بود، بالای عقیده و اذهان جوانان تأثیرات منفی گذاشته است حال زمینه مساعد شده تا علیه همچون عقاید باطله با راه اندازی مسابقات علمی مبارزه کرد.
وی افزود که در این مسابقه بیش از ۳ صد جوانان اشتراک کردند که این خود بیانگر تشویق جوانان به مطالعه می باشد.
با این حال شماری از اشتراک کنندگان این مسابقه، از راه اندازی همچو برنامه ها استقبال کرده نقش آنرا در ذهنیت سازی و رشد فکری جوانان مهم پنداشته خواستار گسترش آن هستند.
به گفته‌ی مسوولان قرار است نتایج این مسابقه به تاریخ ۱۴ ماه حوت طی محفلی اعلام گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا