سیاستاخبارTOPجامعه

مولوی عبدالسلام حنفی: با راهکار کهنه صحی نمی‌توان یک جامعه‌ی سالم داشت

 

کابل، ۲۷ جدی، باختر

مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزرا گفته است: یک جامعه‌ زمانی سالم بوده می تواند که راهکار صحی آن سالم و بهترین عملکرد را داشته باشد و با راهکار کهنه نمی‌توان یک جامعه‌ای سالم داشت.

دفتر مطبوعاتی معاونیت اداری ریاست الوزرا، در خبرنامه‌یی نوشته است: مولوی عبدالسلام حنفی این گفته ها را در دیدار با شماری از داکتران متخصص شفاخانه‌های کابل بیان داشته است.

در این دیدار که در دفتر کار معاون اداری ریاست الوزرا انجام شد، داکتران متخصص راجع به وضعیت، فعالیت‌ و کارکرد‌های شفاخانه‌های کابل به معاون اداری ریاست الوزرا معلومات دادند و گفتند که این شفاخانه‌ها در بخش‌های مختلف با داشتن داکتران متخصص مصروف ارائه خدمات صحی برای بیماران اند. اما با آنهم ‌در شماری از شفاخانه ها، امکان معالجه برخی از امراض مانند سرطان و ناباروری بنابر کمبود وسایل و امکانات پیشرفته طبی وجود ندارد.

آنان خواستار توجه ویژه مسوولان امارت اسلامی در بخش صحت به ویژه در عرصه تربیه داکتران متخصص، فراهم کردن وسایل طبی معیاری و توسعۀ مراکز صحی در کشور شدند.

مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزرا نیز خدمات صحی را از نیازهای اولیه مردم و از تعهدات اساسی امارت اسلامی خواند و گفت: یک جامعۀ سالم زمانی به وجود می‌آید که راهکار صحی آن سالم و بهترین عملکرد را داشته باشد و با راهکارکهنه نمی‌توان یک جامعۀ سالم داشت.

 وی با اشاره به آغاز اصلاحات در سیستم صحی کشور گفت: اصلاحات آغاز شده و به تدریج به شفاخانه‌ها و مراکز صحی در سرتاسر کشور گسترش می‌یابد.

معاون اداری ریاست الوزرا هم‌چنان بیان کرد که همۀ کادرهای کشور در بخش‌های مختلف سرمایۀ کشورو قابل قدر هستند، هم‌چنان می‌توانند در هماهنگی با هم‌دیگر کشور را مرفع و افغانان را از مشکلات نجات دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا