اخبارآموزش

مولوی عبدالباقی حقانی: برای معیاری سازی تحصیلات عالی به همکاری کشور های منطقه و جهان نیاز است

کابل، 8 سرطان، باختر

مولوی عبدالباقی حقانی سرپرست وزارت تحصیلات عالی، دردیدار با رئیس “پوهنتون آسیایی برای زنان” بنگله دیش، تاکید کرد که برای معیاری سازی تحصیلات عالی و تطبیق استندرد های جهانی، به همکاری کشور های منطقه و جهان نیاز است.

به گزارش آژانس باختر، در این دیدار سرپرست وزارت تحصیلات عالی با اشاره به روابط نیک میان دو کشور گفت که افغانستان و بنگله دیش دارای ارزش های مشترک دینی و فرهنگی هستند و در شرایط دشوار به کمک یک دیگر شتافته اند.

وی با ارائه معلومات در مورد روند تحصیلی در کشور گفت که در حال حاضر دروس در نهاد های تحصیلی افغانستان به صورت نورمال جریان دارد، ولی برای معیاری سازی تحصیلات عالی و تطبیق استندرد های جهانی به همکاری کشور های جهان به ویژه کشور های همسایه و منطقه نیاز است.

همچنان در این دیدار داکتر کمال رئیس “پوهنتون آسیایی برای زنان” بنگله دیش درصحبت هایش در مورد پوهنتون متذکره معلومات داد و گفت که این پوهنتون ویژه دختران است که تنها محصلان دختر در آن مصرف فراگیری دانش هستند.

وی در راستای تقویت سیستم تحصیلی در افغانستان اظهار آمادگی کرد و اطمینان داد که 600 بورس تحصیلی در رشته های مختلف را برای دختران محصل افغان اعطا خواهند کرد.

باختر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا