سیاستاخبارTOPصحت

معاون ریاست‌الوزراء: به‌شمول یک میلیون زن و طفل پنج میلیون افغان معتاد به مواد مخدر است

کابل /۱۸ حوت/ باختر

مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز با خانم میدلن سیدلر معاون کمیتۀ بین‌المللی نجات (IRC) و هیات همراه اش، دیدار کرد.

در این دیدار، ابتدا مولوی عبدالسلام حنفی ضمن خوش آمدید به آنان، گفت که امی‌دواریم وضعیت زنان افغان را که در اثر جنگ‌ها زیان‌مند شده‌اند، از نزدیک بررسی کنید، تا به‌منظور رسیدگی به مشکلات آنان و کاهش تاثیرات جنگ‌های گذشته، مشترکاً تلاش کنیم.
وی گفت که پنج میلیون افغان به مواد مخدر معتاد اند که یک میلیون آن زنان و کودکان می‌باشند، اگر جامعه بین‌المللی در قسمت معیشت بدیل با دهاقین ما کمک کنند، ما مصمم هستیم که از مواد مخدر جلوگیری کنیم و ما خواهان تداوم فعالیت‌های بشری آی آر سی هستیم.
خانم میدلن سیدلر معاون کمیتۀ بین‌المللی نجات (IRC) با اشاره به خدمات بشری این نهاد، گفت که ما در کنار زنان و کودکان افغان قرار داریم. روز گذشته از وضعیت شفاخانه.ها در ولایات کابل و لوگر از نزدیک دیدن کردیم که به توجه بیشتر نیاز دارند و ما به فعالیت‌های بشری خود در افغانستان ادامه می‌دهیم.
در این دیدار، خانم ویکی اکن مسئول آی سی آر سی در افغانستان گفت که ارائه خدمات صحی به مناطق محروم از اولویت‌های ما می‌باشد. همچنان موصوف بخاطر انجام بهتر فعالیت‌های نهاد مذکور، پیش‌نهادات خود را مطرح کرد.
زهرا وردک معاون آی سی آر سی در افغانستان گفت که ما در کنار تعلیم و صحت زنان و کودکان، در خصوص خودکفایی مالی زنان نیز کار می‌کنیم. حمایت مقامات ادارات مختلف حکومتی علاقمندی ما برای کار بیشتر افزایش داده است و ما این چنین گام‌های مثبت را با سایر نهادهای بین‌المللی نیز شریک می‌کنیم.
در اخیر این دیدار، مولوی عبدالسلام حنفی گفت که امارت اسلامی از حقوق زنان حمایت می‌کند و در فرمان عالیقدر امیرالمومنین مقام، ارزش و حمایت از زنان به‌گونه واضح بیان شده است. پالیسی ما این است که عزت، وقار و حیثیت هر افغان حفظ شود و در فضای امن در کشور زندگی کنند. وی افزود که به‌منظور حمایت از برنامه‌ها و ایجاد سهولت‌های لازم برای شما، به مسئولین مربوطه هدایات لازم صادر می‌گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا