اخبارفرهنگ

محمد طاهر زهیر به مناسبت هشت مارچ روز جهانی همبستگی زنان، شهادت چهار خبرنگار رادیو و تلویزیون انعکاس را فدا کاری برای تأمین حقوق و آزادی زنان در افغانستان دانست

کابل / 18 حوت/ باختر

محمد طاهر زهیر سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، امروز که هشت مارچ، روز جهانی همبستگی زنان است، از طریق تماس تصویری؛ به مناسبت شهادت چهار کارمند زن در رادیو و تلویزیون انعکاس، یک باردیگر مراتب غمشریکی و تسلیت خویش را  ابراز کرد.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ در این تماس تصویری، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، حمله‌های تروریستی اخیر را که باعث شهادت چهار کارمند زن در رادیو و تلویزیون انعکاس شد، تکاندهنده در سطح رسانه‌های کشور خواند و یک بار دیگر مراتب غمشریکی و تسلیت خود را با هیئت رهبری و کارمندان رادیو تلویزیون انعکاس و خانواده‌های شهدا، ابراز کرد.

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ خاطرنشان کرد که با وجود این که روند مذاکرات صلح روان است، دشمنان مردم افغانستان می‌خواهند که با اعمال تروریستی شان صدای رسانه‌ها را خفه کنند، که این تلاش شان محکوم به شکست  است .

محمد طاهر زهیر، به رهبری رادیو و تلویزیون انعکاس گفت: وزارت اطلاعات و فرهنگ با تمام توان خود در کنار شما است و از شما حمایت می‌کند و همچنان مکلفیت این وزارت است که از جامعۀ فرهنگی و رسانه‌یی افغانستان حمایت کند.

بعد، انجنير زلمى لطيفى، رییس و مؤسس رادیو و تلویزیون انعکاس، از توجه، حمایت و ابراز غمشریکی سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، تشکر کرد و گفت: آرزو و تلاش ما تامین صلح ، ثبات و  پیشرفت و ترقی کشور است، با جود آن که با مشکلات امنیتی و تهدید مواجه هستیم، بازهم به مبارزۀ خود ادامه می‌دهیم. .

همچنان وی از وزارت اطلاعات و فرهنگ خواست که در راستای تامین امنیت و حفاظت کارمندان رادیو و تلویزیون انعکاس از طریق نهادهای امنیتی، توجه کنند، تا تمام کارمندان این رسانه بتوانند به صورت مصون به فعالیت‌های شان ادامه دهند.

در اخیر این تماس تصویری سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ به محمد صابر مومند مشاور امور رسانه‌یی و سخنگوی این وزارت وظیفه سپرد که در هماهنگی با نهادهای امنیتی در راستای تامین امنیت کارمندان این رسانه تلاش کنند.

احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا