اخبارفرهنگ

محمد طاهر زهیر: آرزودارم سال 1400، سال شکوفایی فرهنگ و تامین صلح سراسری و دایمی درکشورباشد

کابل / 4 حمل / باختر

وزارت اطلاعات وفرهنگ به مناسبت آغاز سال 1400، محفل با شکوهی در تالارقصر چهلستون کابل برگزارکرد.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ این محفل با حضور معینان، مشاوران و رییسان وزارت اطلاعات وفرهنگ و شماری از مسوولان نهاد های فرهنگی و جامعۀ مدنی برگزارشد .

محمد طاهر زهیر سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ، سال 1400 را یک بار دیگر به اشترا ک کنندگان محفل  و سایر مردم افغانستان مبارک گفت و خاطرنشان کرد که سال جدید، سال شکوفایی فرهنگ درافغانستان باشد .

محمد طاهر زهیر دررابطه به برنامه های وزارت اطلاعات وفرهنگ به مناسبت جشن نوروز سال 1400 معلومات داد و گفت که این وزارت، دراین سال یک صد برنامۀ فرهنگی شامل سمینارها، نمایشگاه ها و سایر برنامه های فرهنگی را طراحی کرده است و برگزارمی کند.

وی افزود که بر اساس هدایت رییس جمهوری کشور، از نوروز سال 1400  در ارگ ریاست جمهوری و در تمام ولایت های کشور با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی، تجلیل به عمل آمد.

سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ گفت: آرزو دارم سال 1400، سال شکوفایی فرهنگ و آغاز صلح سراسری و دایمی درکشور باشد .

وی خاطرنشان کرد که دولت ها به منظور شادی آفرینی برای مردم شان برنامه ریزی می کنند و شادی و شاد بودن، مردم را ازخستگی بیرون می کند و به سوی تحرک و فعالیت و پیشرفت سوق می دهد و باعث رشد و ترقی می شود.

همچنان سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ از کمیسیون برگزاری جشن نوروز، و وزارت ها و نهاد هایی که دربرگزاری برنامه های تجلیل از جشن باستانی نوروز با وزارت اطلاعات وفرهنگ همکاری کرده اند، به قدردانی یاد کرد و تشکر کرد.

دراین محفل عبدالمنان شیوای شرق معین امورنشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ و مسوول کمیسیون برگزاری جشن نو روز، از تلاش های اعضای این کمیسیون و نهاد هایی که دربرگزاری جشن نو روز سهم فعال داشتند به ویژه نیروهای امنیتی و دفاعی،  سپاسگزاری کرد.

وی سال جدید را سال توسعه و پیشرفت فرهنگی و تامین صلح و امنیت برای مردم افغانستان، آرزو کرد.

بعد، معاون سرمحقق محمد فاضل شریفی معین شاروالی کابل درصحبتی دررابطه به برنامه های شاروالی کابل به مناسبت جشن نوروز سال 1400 معلومات داد و گفت که این نهاد به منظورایجاد سرسبزی و تزیین، درشهر کابل نهال غرس کرده است .

وی گفت:  درآیندۀ نزدیک شاهد  فعالیت بس های شهری به ابتکار شاروالی کابل خواهیم بود .

همچنان دراین محفل، پیام وزارت تجارت را به مناسبت جشن نو روز سال 1400، هیلی ارشاد مشاور آن وزارت خواند.

درجریان این محفل پارچه های موسیقی را هنرمندان ریاست موسیقی و پارچه تمثیلی را ممثلان تیار ملی اجرا کردند.

قابل یادآوری است که پیش از برگزاری این مراسم، محمد طاهر زهیر سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ نمایشگاه ویژۀ عکس آژانس اطلاعاتی باختر و همچنان نمایشگاه صنایع دستی را در باغ چهلستون افتتاح کرد و هنرمندان سرکس نمایشات هنری و ورزشکاران نمایشات ورزشی اجرا کردند.

احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا