اخبارآموزش

محمد اشرف غنی، چگونگی اصلاحات در وزارت معارف را بررسی کرد

 

کابل / ۱۳ جدی / باختر

محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان شام امروز دردیداربا هیئت رهبری وزارت معارف در خصوص اصلاحات و بهبود ساختارهای این وزارت، صحبت کرد.

به گزارش آژانس باختر؛ دراین دیدار که در قصر گلخانۀ ارگ برگزار شد، ابتدا رنگینه حمیدی سرپرست وزارت معارف صحبت کرد و گفت که هماهنگی در بخش های مختلف وزارت معارف ایجاد شده است و اداره ها در مسیر کاری خویش قرار گرفته اند.

وی افزود:  ما روی پالیسی ملی معارف کار می کنیم و در این راستا با متخصصان در بحث استیم.

رنگینه حمیدی گفت: ما روی تشکیلات این وزارت کار می کنیم و تلاش داریم که معارف از سیاست دور شود و ساختارها را بیشتر تخنیکی و سیستم ها را الکترونیکی سازیم، تا از فساد جلوگیری صورت گیرد.

سرپرست وزارت معارف خاطرنشان کرد که ما سیستمی ایجاد کرده ایم که همه روزه از فعالیت های کاری رییسان ولایتی معارف آگاه می شویم و اصلاحات در معارف به گونۀ تدریجی تطبیق می شود.

رییس جمهور پس ازشنیدن صحبت های متذکره، گفت که وزارت معارف حمایت کامل سیاسی و اداری ما را به خاطر تطبیق اصلاحات دارد و نمی خواهیم که هیچ اداره یی در روند اصلاحات این  وزارت مداخله کند.

رییس جمهوری با اشاره بر این که کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی از اصلاحات در معارف حمایت کامل می کند، گفت که تخصص و رشته را در اصلاحات مدنظر گیرید و اصلاحات باید مورد تطبیق قرار گیرد و نهادینه شود.

محمد اشرف غنی گفت که افغانستان به طرف دیجیتالی شدن می رود و شمول معارف در این روند بسیار مهم است.

وی افزود که نصاب تعلیمی نیاز به تغییرات دارد و علوم طبیعی باید مطابق به معیارهای بین المللی باشد و علوم اجتماعی که از دستورهای دین مبین اسلام و رسوم و عنعنات ما سرچشمه می گیرد، بیشتر از پیش تقویت شود.

رییس جمهوری کشور تاکید کرد: معارف ما به گونۀ عیار شود که پنج نسل را تغییر دهد و شخصیت های بزرگی مانند ابن سینای بلخی، ابوریحان البیرونی، مولانا جلال الدین محمد بلخی و سایر بزرگان و مشاهیر کشور از آن برای اعتلای جامعه، تقدیم شوند.

احمد ضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا