سیاستاخبارجهان

لاوروف؛ غرب می خواهد اوکراین را به جای افغانستان وارد بحث جهانی کنند

کابل /۱۱ حمل / باختر
وزیر خارجه روسیه گفته است که غربی ها می کوشند که به جای افغانستان اوکراین را وارد یک بحث جهانی کنند و آتش جنگ را در این کشور شعله ور کرده اند.
سرگی لاوروف، وزیر خارجه‌ روسیه این گفته ها را روز گذشته در دیدار با محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان در حاشیه نشست وزیران خارجه کشور های همسایه افغانستان، در شهر تونشی چین، بیان داشته است.
لاوروف بدون نام‌ گرفتن از کدام کشور خاص، گفته است کسانی که تلاش کردند افغانستان را مرکز سیاست جهانی قرار دهند، اکنون سعی دارند اوکراین را جایگزین افغانستان کنند.
قبل از این٬ وزیر خارجه روسیه مخالفت مسکو را با استقرار نیروهای امریکایی و یا ناتو در مجاورت افغانستان و یا جابجایی تجهیزات نظامی آنان در کشورهای مجاور افغانستان بیان داشته است.
روسیه بیشتر از یک ماه می شود که وارد جنگ دراوکراین شده است٬ هدف روسیه از راه اندازی عملیات در خاک اوکراین جلوگیری از تحرک ناتو به سمت سرحدات این کشور٬ بی‌طرف ماندن اوکراین و عدم شمولیت آن به ناتو ودر کل خلع سلاح این کشور و شکل گیری یک نظام در کیف به مانند اتریش و سویس است.
روسیه قبل از این جغرافیای کشور های شوروی سابق را زون امنیتی خود معرفی داشته است٬ روی همین دلیل همیشه از حضور نظامیان خارجی در افغانستان شاکی بود و حالا از نیات ناتو و امریکا در قسمت اوکراین شاکی است تا سرحد که دست به اقدام نظامی زد. تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا