اخبارصحت

شفاخانه‌ کوید -19در  هلمند اعمار می شود

کابل/ 22  قوس/ باختر

داکتر احمد جواد عثمانی وزیر صحت‌عامۀ ، در نشستی با فیلیپ رابیرو مسوول عمومی سازمان داکتران بدون سرحد در افغانستان در مورد ایجاد شفاخانه‌ با ظرفیت صد بستر برای تداوی بیماران مصاب به ویروس کرونا در هلمند صحبت کرد.

علاوه بر آن وزیر صحت‌عامه با مسوول عمومی داکتران بدون سرحد در مورد ارتقای شفاخانه تداوی بیماران مصاب به ویروس کرونا از 17 به 35 بستر در ولسوالی گذره هرات، تجهیز مراکز صحی، ازدیاد تشکیل و ایجاد بستر در شفاخانه‌ ها، همکاری تخنیکی و بلند بردن ظرفیت بخش مایکروبیولوژی لابراتوارهای مرکزی از سوی سازمان داکتران بدون سرحد صحبت کرد و خواهان هماهنگی بیشتر در این راستا شد.

داکترعثمانی، با ابراز امتنان از همکاری‌های سازمان داکتران بدون سرحد در افغانستان به مسوولان صحی ولایت ها متذکره هدایت داد که در قسمت فراهم کردن زمینه بهتر برای مواردی که روی آن بحث شد با سازمان داکتران بدون سرحد همکاری همه جانبه کرد و در این راستا از هیچ نوع سعی و تلاش دریغ نورزند.

شفاخانه صد بستر تداوی بیماران مصاب به ویروس کرونا در هلمند به همکاری مالی بانک انکشاف آسیایی توسط شرکت انکشاف ملی در پنج ماه اعمار و به بهره برداری سپرده خواهد شد.مومنه احمد یار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا