سیاستاخبارTOPجامعه

سرپرست وزارت امور مهاجرین؛ لازم است روی اقامت قانونی مهاجران افغان در ترکیه کار شود

کابل20 قوس باختر
سرپرست وزارت امور مهاجرین در دیدار با سفیر ترکیه در کابل گفت: لازم است روی اقامت قانونی مهاجران افغان در ترکیه کار شود .
دفتر مطبوعاتی وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان امروز با نشر این خبر گفته است : الحاج خلیل الرحمن حقانی سر پرست وزارت امور مهاجرین، با جنگ اونال، سفیر ترکیه مقیم کابل، ملاقات کرد ودر مورد مشکلات مهاجرین افغان در ترکیه، آزادی محبوسین افغان ازمحابس آن کشور و سایر موضوعات صحبت شد.
جنگ اونال گفت: ترکیه با افغانستان روابط خوب و عمیق دارد، موجودیت دیپلمات های افغان در آن کشور و رفت وآمدهیئت های دو طرف، نشان دهنده نیت خوب ترکیه نسبت به افغانستان است.
وی علاوه نمود، گزارش های که من دارم رفتار پولیس با افغانان مهاجر در ترکیه بهتر شده است و اگر در کدام محل شکایتی موجود باشد، در مورد اقدام می شود
سرپرست وزارت امور مهاجرین گفت : افغانستان و ترکیه کشور های اسلامی اند و باید در مورد مهاجرین مطابق احکام و هدایات اسلام برخورد صورت گیرد و لازم است بالای اقامت قانونی آن مهاجران افغان که به گونه غیر قانونی در ترکیه زندگی میکنند کار شود و برای آنان اجازه کار داده شود و سهولت های دیگر مهیا شود.
طرفین بر ادامه ملاقات ها و ایجاد زمینه ها برای تفاهم بیشتر تاکید کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا